آفتاب

هند برای مقابله با شبه نظامیان آسام نیازمند کمک بوتان، میانمار و بنگلادش است

هند برای مقابله با شبه نظامیان آسام نیازمند کمک بوتان، میانمار و بنگلادش است

مقام‌های دولت هند اعلام کردند: دهلی نو برای مقابله با شبه نظامیان در ایالت آسام و جلوگیری از کشتار مردم در این منطقه نیازمند کمک بوتان، میانمار و بنگلادش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان یک هفته درگیری و تیراندازی در ایالت آسام که عامل اصلی آن یک گروه قبیله‌ای شبه نظامی بود 80 تن جان خود را از دست دادند.

پلیس معتقد است گروهی موسوم به جبهه دموکراتیک ملی "بودولند" که برای تشکیل یک ایالت مستقل برای قبیله‌ بودو دست به حملات مسلحانه علیه مقامات دولتی ایالت آسام می‌زند، در این حملات دست داشته است.

برخی از مقام‌های پلیس و افسران ارشد دولت هند بر این باورند که تعدادی از این شبه نظامیان به بوتان فرار کرده در حالی که رهبر آن‌ها در میانمار است.

یکی از وزرای دولت هند گفت: ما به دنبال دستگیری مقام‌ها و اعضای این گروه شبه نظامی و از میان برداشتن پایگاه آن هستیم چه خارج و چه داخل هند.

ایالت آسام یکی از هفت ایالت هند است که در مناطق دوردست شمال شرق این کشور قرار دارد و مامن بیش از 200 گروه شبه نظامی قبیله‌ای است که همه آن‌ها به دنبال خودمختاری و جدایی بیشتر از هند هستند.

این حملات اخیر در ایالت آسام که نیمی از قربانیانش را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند را که به تازگی بر سر کار آمده و به دنبال رشد اقتصادی و تضمین امنیت در کشور است متزلزل کرده است.

برای همین منظور دولت دهلی نو از میانمار، بوتان و بنگلادش درخواست کرده تا برای مقابله و براندازی این شبه نظامیان و پایان دادن به درگیری‌های آن‌ها در مناطق شمال شرقی هندوستان کمک کنند.

انتهای پیام

کد N643411

وبگردی