آفتاب
حجت الاسلام حسینی همدانی:

۹ دی تجلی باور مردم بود/ دشمن در تلاش برای تحریف ۹ دی است

۹ دی تجلی باور مردم بود/ دشمن در تلاش برای تحریف ۹ دی است

کرج – نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه حماسه خودجوش نهم دی ماه سال ۸۸ از باور مردم برخواسته است، گفت: دشمن تلاش می کند حقیقت نهم دی ماه را تحریف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کلانشهر کرج در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به نزدیکی به حماسه تاریخی ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: باید تاکید شود که نهم دی حرکتی خودجوش و مردمی بود که از روی آگاهی و بصیرت انجام و در تاریخ ماندگار شد.

وی با بیان اینکه نهم دی ماه حرکتی بسیار مهم از نظر مباحث سیاسی در جهان و در داخل کشور است که کاملا کالبد شکافی نشده، اظهار داشت: جریان فتنه بسیار عمیق است که هنوز به ظواهر آن پرداخته می شود اما چرا دشمن تلاش دارد این حماسه بزرگ پس از فتنه در ۹ دی ماه به عنوان یک حادثه ملی به ثبت نرسد؟، چرا سعی می کند حقیقت نهم دی ماه را تحریف کرده و از عظمت این حرکت خودجوش مهم بکاهد؟، چرا دشمنان در تلاش هستند نمایش ولایت مداری مردم آگاه ایران را کم اهمیت جلوه دهند و از سران فتنه در داخل رفع اثر کند؟ .

خطیب جمعه کلانشهر کرج با تاکید بر اینکه نهم دی ماه شعار نیست بلکه در نمایش باور مردم ولایت مدار ایران است، گفت: اعتقاد مردم به ارزشهای دینی در خروشی متجلی شد که این حرکت موجب حفظ و تداوم یک مکتب است و مردم ایران در این روز علاوه بر اعلام برائت از دشمن پایبندی به نظام اسلامی را با عزمی ملی و غیرت دینی اعلام کردند.

حجت الاسلام حسینی همدانی با طرح چند سوال دیگر به ارائه نکاتی در خصوص فتنه رخ داده درسال ۸۸ پرداخت و تصریح کرد: باید بدانیم اصل فتنه چگونه بود و چطور طراحی شد؟، چه کسانی فتنه را مدیریت کردند و هدفشان از به راه انداختن این جریان چه بوده است؟، فتنه گران داخلی و خارجی چا کسانی بودند و چه فعالیت هایی برای تحقق اهدافشان کردند؟، مردم در مقابل فتنه چه کردند و راهبرد رهبری معظم در این امر مهم چگونه بود؟

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد جریانی با این بزرگی طراح نداشته باشند و کسانی در صحنه مدیریت آن را بر عهده نداشته باشند، این در حالی است که لحظه به لحظه شورش های خیابانی بر روی خروجی شبکه های خارجی قرار داشت و از افراد دستگیر شده دستگاه های پیشرفته مخابراتی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه به طور قطع قصد اصلی دشمن براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و رد پای صهیونیست و بیگانگان و منافقان داخلی بر برپایی این فتنه کاملا مشخص است، گفت: افراد فریب خورده و شخصیت های سیاسی با گرایش های خاص با حمایت های دشمن جبهه واحدی به نام توده مردم تشکیل دادند و تنها هدف آنها از ایجاد این شورش های و هیاهوها تقابل مردم با یکدیگر بوده است.

امام جمعه کرج اظهار داشت: در نهم دی ماه که روزی غیر تعطیل نیز بود مردم بر اساس احساس تکلیف خود به میدان آمدند و بصیرت را با شجاعت به نمایش گذاشتند و فتنه گران را ناکام گذاشتند.

حجت الاسلام حسینی همدانی افزود: نهم دی ماه همچون ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن متعلق به مردم است و این روز مهم و ارزشی نشان داد که ملت ایران در هر قشری و با هر فکر سیاسی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی در برابر فتنه گران با صلابت و اقتدار خواهند ایستاد.

وی در پایان با تاکید بر نقش راهبردی مقام معظم رهبری در بصیرت افزایی به مردم، گفت: ایشان بسیار هوشمندانه و با صبری بی نظیر با سخنرانی های متعدد برای بصیرت افزایی مردم تلاش کردند و مدبرانه خط مردم را از فتنه گران نیز جدا کردند.

کد N643382

وبگردی