آفتاب
حجت الاسلام باریک بین:

سیاسیون و نخبگان سیاسی به آرامش جامعه کمک کنند

سیاسیون و نخبگان سیاسی به آرامش جامعه کمک کنند

قزوین- امام جمعه موقت قزوین گفت:سیاسیون و جریانهای سیاسی علاقمند و معتقد به نظام و ارزشهای اسلامی باید از حوادث کشور عبرت بگیرند و مراقب رفتارخود باشند تا با موضع گیری آنها آرامش جامعه به هم نریزد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن باریک بین در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد رعایت تقوای الهی را توصیه کرد و گفت: اهل ایمان با داشتن تقوی در همه امور در مسیر سعادت گام بر می دارند و رضایت الهی را در نظر می گیرند.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: صله رحم می تواند به استحکام خانواده ها و سلامت جامعه کمک کند و اگر روابط خانواده ها کمرنگ شود زوال اخلاقی در جامعه گسترش یافته و نعمت الهی رخت می بندد.

وی گفت: در نظام اسلامی زیبنده نیست که برادر از برادر و خواهر از برادر و والدین خود خبر نداشته باشد و سالی یکبار افراد خانواده همدیگر را ببینند و تداوم این روند جامعه را دچار بحران می کند.

جریان های سیاسی شفاف سازی کنند

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: جریان های سیاسی وابسته به انقلاب و دوستدار ولایت و ارزشها باید شفاف سازی کنند و مراقب موضع گیری و رفتار و گفتار خود باشند و صف خود را از مخالفان جدا کنند تا معاندان و بیگانگان در مواقع بحرانی سوء استفاده نکنند.

حجت الاسلام باریک بین اظهارداشت: سالرو ۹ دی در سال ۸۸ از مناسبت های تاریخی مهم کشور است که هرگز فراموش نخواهد شد و از این روز باید درس گرفت.

وی اضافه کرد: سیاسیون باید متوجه آثار اعمال، رفتار، گفتار و عملکرد خود در جامعه و حتی مجامع بین المللی باشند و اجازه ندهند با سخنانشان آرامش جامعه برهم بریزد.

باریک بین یادآورشد: همه سیاسیونی که تریبون، قلم و رسانه ای در اختیار دارند لازم است مراقب رفتار خود باشند تا تاثیر سویی در جامعه نداشته باشند و همواره منافع نظام و انقلاب را به منافع شخصی ترجیح دهند.

خطیب جمعه قزوین اظهار داشت: سیاسیون با عبرت گرفتن از وقایع سال ۸۸ باید مراقب عملکرد خود باشند و بدانند نباید با گفتارشان آرامش جامعه را بر هم بزنند.

التزام به قانون برای همه ضروری است

حطیب جمعه قزوین اظهارداشت: هر جامعه ای که پایبند قانون باشد در مسیر درست حرکت خواهد کرد و همه مردم وظیفه دارند قانون را رعایت کنند و اگر قرار باشد هر کس با توجه به منافع خود به قانون توجه کند سنگ روی سنگ بند نمی شود و جامعه به سرمنزل مقصود نمی رسد لذا از نخبگان و خواص انتظار داریم به قانون احترام بگذارند و پایبند آن باشند.

ترویج فرهنگ وقف با مشارکت خیرین

حجت الاسلام باریک بین در ادامه خطبه های نماز به هفته وقف اشاره کرد و یادآورشد: وقف از امور پسندیده ای است که افراد خیر در دوران حیاتشان اموال خود را برای رسیدگی به امور نیازمندان وقف می کنند و رسیدن به این موقعیت از الطاف الهی است که نصیب بندگان صالح می شود.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: بهترین راه برای بهره مندی از اموال و ثروت در زمان حیات انسان این است که آن را در راه نیازمندان وقف کند و این کار خداپسندانه از گذشته های دور هم با وقف به صورت های حمام، مسجد، آب انبار توانسته در خدمت مردم جامعه باشد و نیازها را برطرف کند.

وی در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان نیز گفت: در شرایط کنونی دشمنان با استفاده از ابزارهای رسانه ای، ماهواره ها و اینترنت در صددند تا در باورهای جوانان و نسل جوان ما شک و شبهه ایجاد کنند و آینده سازان را تحت تأثیر قرار دهند، با قداست زدایی و مخدوش کردن چهره امام راحل این توطئه را دنبال کردند که باید هوشیار باشیم و با آن مقابله کنیم.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: در طول تاریخ هر جا که مردم به صحنه آمده اند نقش آرامش بخش داشته اند و توانسته اند تاثیرگذار باشند و در سال ۸۸ هم وقتی مردم به صحنه آمدند توانستند آتش فتنه را خاموش کنند و امروز هم اگر همه با بصیرت در صحنه باشند و پشت سر رهبری که تا به امروز با شجاعت، جسارت و دلسوزی کشتی انقلاب را به سلامت به ساحل نجات رسانده اند حرکت کنند از خطرات پیش رو عبور خواهیم کرد.

باریک بین همچنین گفت: از رسانه ملی هم انتظار داریم با اطلاع رسانی بموقع و انتشار اخبار دقیق از تاثیرگذاری رسانه های بیگانه در حوادث جلوگیری کنند.

کد N643376

وبگردی