آفتاب

درگیری نیروهای نظامی مصر با افراد مسلح ادامه دارد

درگیری نیروهای نظامی مصر با افراد مسلح ادامه دارد

به دنبال انفجار بمبی در شهر العریش، چند تن از نیروهای مسلح ارتش مصر کشته و زخمی شدند. این در حالی است که دو عضو گروه "انصار بیت‌المقدس" و سه پلیس مصری نیز در درگیری‌های شرق قاهره کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، ساعات پایانی روز گذشته یک بمب در مسیر عبوری خودروی نیروهای مسلح مصر در شهر العریش (واقع در شمال سیناء) منفجر شد که بر اثر آن یک افسر و دو سرباز مصری کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. این در حالی است که در درگیری‌های شرق استان قاهره هم دو عضو گروه انصار بیت‌المقدس و سه پلیس کشته شدند.

منابع اعلام کردند، پس از انفجار بمب در شهر العریش تیراندازی شدیدی هم رخ داد.

همچنین این منابع افزودند که یک سرباز دیگر هم در انفجاری که در نزدیکی یک ایست بازرسی واقع در مسیر فرودگاه جنوب شهر العریش روی داد، زخمی شد.

به دنبال تیراندازی و تبادل آتش صورت گرفته میان یک خودروی گشتی و سه فرد مسلح که خودرویی در را شهر السلام واقع در شرق قاهره ربوده بودند، دو عضو گروه انصار بیت‌المقدس کشته و سه پلیس و چند شهروند زخمی شدند.

یک منبع امنیتی اعلام کرد که کارشناسان مواد منفجره برای خنثی سازی بمب دست ساز به منطقه منتقل شده‌اند. این بمب همراه فردی که با خود یک کمربند مواد منفجره داشت کشف شد.

یک منبع نظامی نیز اعلام کرد که روز چهارشنبه 4 افراطی کشته و 25 تن دیگر در عملیات پاکسازی و شبیخون نظامی در جنوب شیخ زوید و شهر العریش واقع در استان سینا، دستگیر شدند.

سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که طی سه روز گذشته در عملیات امنیتی استان سینا 17 شبه نظامی کشته و 11 تن دیگر بازداشت شده‌اند.

سخنگوی ارتش مصر افزود: 11 شبه نظامی دیگر هم که در اجرای "برنامه‌های تروریستی" علیه نیروهای مسلح مصر و پلیس شهر دست داشتند، بازداشت و 9 خودرو و 16 موتورسیکلت بدون پلاک نیز که در عملیات ترویستی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، کشف شدند.

همچنین این سخنگوی ارتش مصر از تخریب 64 مرکز و محل تجمع این شبه نظامیان و کشف 22 مزرعه و یک بیمارستان صحرایی در یکی از مزارع متعلق به آن‌ها خبر داد.

انتهای پیام

کد N642833

وبگردی