آفتاب
خجسته:

دستگاه های نظارتی برابر مفاسد اقتصادی سکوت نکنند

دستگاه های نظارتی برابر مفاسد اقتصادی سکوت نکنند

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه های نظارتی نباید درخصوص مفاسد اقتصادی سکوت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر خجسته شامگاه پنج شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه به فکر و ایده نیازمند هستیم، اظهار داشت: فکر و ایده در همه ایجاد نشده که باید ایجاد شود چراکه نیاز به فکر و ایده احساس می شود.

وی با بیان اینکه از جمع اهالی رسانه می توان فکر و ایده ای در راستای تاثیر گذاری در آینده استان بیرون آورد، ادامه داد: همه مدیران و مسئولان نیاز به اتاق فکر دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار می رود که ایده ها، نظرات، افکار خود را ارائه کنند چراکه خریدار نظرات، فکر و ایده های اصحاب رسانه هستیم، ابراز داشت: ۷۵ درصد رسانه های غربی در اختیار صهیونیست ها و سازمان سیا است و این رسانه ها نمی توانند واقعیت را بگویند.

خجسته با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران فضا برای رسانه ها باز است، عنوان کرد: رسانه ها در غرب بازوان سیاسی در دست صهیونیست ها هستند و خوب توانسته اند کار و نظرات خبیث خود را اعمال کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه کسانی که از نقد فرار می کنند هیچ وقت رشد نخواهند کرد، افزود: هر کس از چهارچوب مردم عدول کند دیر یا زود رسوا خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رابطه با مفاسد اقتصادی در سطح ملی هر چیزی که بشنوم مقابل آن می ایستم، بیان کرد: درخصوص مفاسد اقتصادی با ۲۰ دستگاه نظارتی صحبت کرده ام و اگر سکوت کنند در مجلس اعلام می کنم.

سکوتی در مجلس وجود ندارد و همه حرف ها باید زده شود

امیر خجسته با بیان اینکه اگر در مجلس در مورد برخی از مسائل سکوت کنیم یعنی ایرادی به وجود آمده است، افزود: سکوتی در مجلس وجود ندارد و همه حرف ها باید زده شود.

وی با بیان اینکه از تمام توان خود برای دفاع از حقوق مردم استفاده می کنم، بیان کرد: فعالان رسانه ها به سختی زندگی می کنند ولی هیچ کجا تطمیع و آلوده نمی شوند.

خجسته از اصحاب رسانه خواست تا وقت بگذارند و درخصوص مواردی که در این نشست هم اندیشی مطرح کردند اطلاعات را در اختیار بگذارند و عنوان کرد: من اگر سکوت کنم در حق مردم ظلم کرده ام.

وی با بیان اینکه اختلاس بزرگ، گرفتن وقت مردم است و کسی که مسئول شد باید کار مردم را پیگیری کند، ابراز داشت: یک لحظه نباید از کار مردم درنگ کرد و اختلاس بزرگ تر از ۱۲ هزار میلیارد و سه هزار میلیارد این است که مسئولی وقت مردم را هدر دهد و متاسفانه این بدبختی گریبان استان همدان را گرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شرمنده هستیم که جوانان بیکار هستند و معتاد می شوند، ادامه داد: اصحاب رسانه در هرکجا که وارد شوند اگر حق باشد از آنها دفاع می کنم.

امیر خجسته با بیان اینکه رسانه ها باید حرف حق خود را بزنند اما با تخریب و فضا سازی و با افراد بی سواد، بی خیال که وقت مردم را می گیرند مخالف هستیم، بیان کرد: منطقه ویژه جهان آباد ۱۰ سال معطل مانده بود تا جایی که نامه ای در مجلس دادند که این منطقه در همدان کن لم یکن شده است.

وی با بیان اینکه بعد از دیدن نامه پیگیری کردیم و منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در همدان ماندگار شد، ادامه داد: عده ای فضا سازی کردند که خجسته منطقه ویزه جهان آباد را به ملایر داده درحالی که این منطقه با دو هزار هکتار متعلق به همدان است.

مدیر ضعیف و ناتوان باید برود و مدیران پویا، خلاق، مقتدر روی کار بیایند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیر ضعیف و ناتوان باید برود و مدیران پویا، خلاق، مقتدر روی کار بیایند، عنوان کرد: تاکید زیادی بر استفاده از مدیر بومی داریم و با فشارهایی که وارد کردیم بسیاری از مدیران پروازی از همدان رفتند.

خجسته با بیان اینکه مجمع نمایندگان درخصوص مسائل کلان استان همدان متحد است، ابراز داشت: مجمع نمایندگان غرب کشور و زاگرس نشینان را فراکسیون کردیم و فراکسیون زاگرس نشینان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ساختمان های اداری از جمله کمیته امداد، ثبت اسناد، دادگستری و غیره که در داخل شهر هستند باعث شده امنیت خانواده ها گرفته شود، عنوان کرد: از گذشته قصورهایی درخصوص سایت اداری شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه ها باید از شهر به سایت اداری منتقل شوند و در شهر ها باید سایت اداری ایجاد شود، ابراز داشت: باید به سمتی برویم که در همدان سایت اداری ایجاد شود.

امیر خجسته با بیان اینکه آنچه که حرف مردم است را پیگیری می کنیم اما بسیاری از مسئولان استان در مقابل اتفاقات سکوت کرده اند، بیان کرد: درخصوص مسکن مهر و بیمه خبرنگاران با وزیر صحبت کردم و وزیر ارشاد قول پیگیری داد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های علمی در کشور معلم و فرهنگ است، بیان کرد: امروز با ۷۵۰ هزار تومان حقوق، معلمان نمی توانند به بچه ها برسند و بچه ها از نظر علمی و تربیتی ضعیف هستند و باید به وضعیت فرهنگیان رسیدگی کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه عمرانی امسال استان همدان ۱۰۶ میلیارد تومان بود که به احتساب ماده ۱۸۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید، ادامه داد: امسال درمجموع بودجه جاری و عمرانی استان همدان ۳۱۹ میلیارد تومان بود.

خجسته با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی سال ۹۴ است و ۱۳۱ میلیارد تومان نیز از محل ماده ۱۸۰ به استان همدان تعلق گرفته است، بیان کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه جاری سال آینده و در مجموع ۳۷۱ میلیارد تومان بودجه استان همدان در سال ۹۴ است.

امسال حدود ۹۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی برای استان همدان گرفته شد

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد بودجه عمرانی کشور به وزارت خانه ها تعلق دارد و هز کس که زور بیشتری دارد بودجه بیشتری می گیرد، عنوان کرد: امسال حدود ۹۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی برای استان همدان گرفته شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۷ درصد بودجه عمرانی به استان ها تعلق می گیرد و این یک ظلم است، بیان کرد: برای پروژه آزاد راه چند بار معاونان وزیر را به همدان آوردیم و برای راه آهن نیز هفته گذشته چینی ها به همدان آمدند و بیش از ۲۷۰ میلیون تومان فاینانس انجام شد.

امیر خجسته با بیان اینکه ردیف بودجه برای کنار گذر شرقی و کنار گذر غربی همدان قطعی شده است، بیان کرد: بودجه عمرانی استان همدان ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه درخصوص افزایش ۵۰ درصدی مالیات برای استان همدان زمانی متوجه شدیم که موضوع را وزارت اقتصاد و دارایی به معاونت برنامه ریزی داده و در واقع کار از کار گذشته بود، بیان کرد: برای همدان ۵۰ درصد، برای هرمزگان ۷۲ درصد و برای سیستان و بلوچستان ۵۳ درصد افزایش بودجه در نظر گرفته شده به این معنی که استان های قوی از درآمد استان های ضعیف بهره مند می شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان همدان ۳۵ درصد درآمد ها از بخش کشاورزی و کشاورزی از مالیات معاف است، اظهار داشت: افزایش ۵۰ درصد مالیات ظلم در حق استان همدان است.

خجسته با بیان اینکه استان های برخورداری مانند تهران ۱۹ درصد، استان خراسان شمالی ۲۰ درصد و چهارمحال بختیاری پنج درصد افزایش مالیات داشته اند، بیان کرد: مسئله افزایش مالیات استان همدان را قطعا پیگیری می کنیم.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مسئولان نقد کنند، گفت: برخی مدیران از انتقاد و بیان مطلب ناراحت می شوند و انتقاد بر نمی تابند اما این رسالت اصلی یک خبرنگار است که باید به وظیفه خود عمل کند.

محمد رضا عارف با اشاره به اینکه باید فضایی در کشور فراهم شود و با دید احترام به یک روزنامه نگار و خبرنگار نگاه کنند، ابراز داشت: معتقدم که خودمان باید با اقدام به موقع و درست نوشتن و درست عمل کردن این فضا را ایجاد کنیم که از خبرنگار حساب ببرند و مردم نیز روی خبرنگار حساب باز کنند.

عارف با اشاره به نهم دی ماه ادامه داد: همزمان با  دی در همدان یک برنامه شاخص برگزار می شود و اصحاب رسانه نیز به خوبی در این راستا ورود پیدا خواهند کرد.

خبرنگاران حاضر در این نشست هم اندیشی سئوالات و نقطه نظرات خود را درخصوص مسایل مختلف استان و شهرستان همدان مطرح کردند.

کد N642827

وبگردی