آفتاب
با صدور پيامي:

استاندارآذربايجان‌غربي فرارسيدن سالروز ميلاد حضرت مسيح(ع) را تبريك گفت

استاندارآذربايجان‌غربي فرارسيدن سالروز ميلاد حضرت مسيح(ع) را تبريك گفت

ارومیه - استاندار آذربايجان‌غربي با صدور پيامي فرا رسيدن سالروز ميلاد حضرت مسيح(ع) و سال نو ميلادي را تبريك گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، قربانعلی سعادت بعد از ظهر پنچشنبه با صدور پيامي فرا رسيدن سالروز ميلاد حضرت مسيح(ع) و سال نو ميلادي را به هموطنان آشوري و ارمني ساكن در استان آذربايجان غربي  تبريك گفت.

در متن پيام صادره از سوي استاندار آمده است:هموطنان عزيز آشوري و ارمني ساكن در استان آذربايجان غربي به ميمنت فرارسيدن سالروز ميلاد خجسته حضرت عيسي مسيح(ع) و همچنين آغاز سال 2015 ميلادي، مراتب تبريكات صميمانه خويش را به حضور يكايك شما هموطنان عزيز آشوري و ارمني ساكن در استان آذربايجان غربي، نمايندگان جامعه مسيحيان در مجلس شوراي اسلامي، روحانيون، مسئولين انجمن ها و شوراهاي كليسايي و همچنين مسيحيان هم استاني مقيم ساير كشورها  اعلام داشته و از خداي مهربان، براي همه آحاد ملت سرافراز ايران، سالي پرخير و بركت، توام با موفقيت و شادكامي آرزو مي نمايم. 

نام مبارك حضرت عيسي مسيح (ع) به عنوان اسباب رحمت، بنده صالح و مقرب درگاه الهي در قرآن مجيد مورد تكريم قرار گرفته است. چنين اوصاف نيك، وجود نازنين آن برگزيده بزرگ را شايسته ذكر سلام از جانب خداوندكرده است. تعاليم انسان ساز آن بزرگوار، همواره منبع الهام حيات معنوي موحدين عالم از جمله مسيحيان و مسلمانان شمرده مي شود. بنابراين، خرسندي و شكرگزاري همه ما به مناسبت چنين رويداد بزرگي كه با تغيير مباني اعتقادي انسانها و فرهنگ ها، مسير تاريخ را دگرگون نموده است كاملا بجا و شايسته خواهد بود.

سابقه زندگي مسآلمت آميز نياكان نيك انديش ما در آذربايجان غربي به عنوان يكي از قديمي ترين جوامع داراي تكثر قومي و مذهبي، نام اين سرزمين تاريخي را در جهان  بلند آوازه كرده است. امروز جلوه زيباي اين فرهنگ ، ارث و سرنوشت مشترك در قالب همزيستي آحاد مردم و وحدت ملي هويداست. مسيحيان به عنوان "شهروندان خوب" در ساختن تمدن، آباداني و حفظ كيان كشور سهم بسزايي داشته و دارند. بر اين اساس رعايت احترام، حقوق و آزاديهاي پيروان اديان شناخته شده در قانون اساسي، رويكرد خدشه ناپذير  نظام جمهوري اسلامي ايران و از وظايف مسلم ما مسئولين دولتي است .

فرصت را مغتنم شمرده ياد و خاطره  ايثارگران، شهيدان،  جانبازان و آزادگان والامقام جامعه مسيحيان استان  و همچنين خانواده هاي محترم آنان را گرامي مي‌داريم.

همچنين سعادت در پيامي، فرا رسيدن سالروز ميلاد حضرت عيسي مسيح(ع) و حلول سال 2015 ميلادي را به روحانيون و رهبران ديني، نمايندگان ارامنه و آشوريان در مجلس شوراي اسلامي و مسئولين انجمن ها و شوراهاي كليسايي تبريك گفت.

در بخشي از اين پيام آمده است: فرارسیدن سالروز میلاد پیام آور صلح و دوستی، سمبل صبر و شکیبایی، پیامبر اولوالعزم حضرت عیسی مسیح (ع) و همچنین حلول سال 2015 میلادی را تبریک و تهنیت عرض نموده و در سال جدید برای تمامی موحدین جهان خیر و برکت، سلامتی، موفقیت و شادکامی آرزو دارم. 

کد N642579

وبگردی