آفتاب
سخنگوی سازمان اوقاف:

بیش از 500 بیمارستان کشور وقفی هستند

بیش از 500 بیمارستان کشور وقفی هستند

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف گفت: بیش از 500 بیمارستان کشور وقفی است، اما بسیاری از بهره‌مندان از خدمات این بیمارستان‌ها مطلع نیستند که این اماکن وقفی‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حسن ربیعی در دومین همایش وقف و رسانه اظهار کرد: وقف در جامعه مهجور مانده و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده 77 درصد مردم از وقف و آثار آن بی‌اطلاع هستند.

وی با اشاره به جایگاه وقف در کشورهای خارجی افزود: متأسفانه مسئولان اوقاف و مردم کشور امانت‌دار خوبی برای موقوفات و فرهنگ وقف نبودیم و با توجه به پیشینه تاریخی وقف در کشور، اکنون خیلی پس‌رفت داریم؛ برهمین اساس معظم‌له تاکید دارند که حقوق موقوفات را احیاء کنید و به ترویج و تبلیغ وقف نیز توجه ویژه داشته باشید.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از توان علمی و تخصصی اصحاب مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ترویج فرهنگ وقف خاطرنشان کرد: ضروری است این فرهنگ به صورت درست به اصحاب رسانه شناسانده شود.

ربیعی افزود: با برنامه‌ریزی دقیق می توان اقشار تأثیرگذار جامعه از رسانه های مکتوب و مجازی گرفته تا منبر مساجد، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، ورزشکاران و هنرمندان را با فرهنگ وقف آشنا کرد.

انتهای پیام

کد N642468

وبگردی