آفتاب

استقبال مقامات لبنان از مذاکرات جریان المستقبل و حزب‌الله

استقبال مقامات لبنان از مذاکرات جریان المستقبل و حزب‌الله

نخست‌وزیر لبنان ضمن استقبال از برگزاری مذاکرات میان جریان المستقبل و حزب‌الله لبنان اعلام کرد که امیدواریم این دیدار به نتایج مطلوبی ختم شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، تمام سلام، نخست وزیر لبنان اعلام کرد که هدف از این دیدارها، تشکیل صف‌بندی‌های سیاسی جدید در عرصه داخلی و مقابله با یک طرف و یا اعمال فشار بر یک موضع و قدرت سیاسی نیست. این نشست‌ها به توافق میان لبنانی‌ها کمک می‌کند.

در بیانیه مشترکی که پس از پایان نشست میان جریان المستقبل و حزب‌الله لبنان صادر شده بود، آمده است: حاضران در نشست بر تکمیل مذاکرات به صورت مثبت جهت کاهش خفقان داخلی و همچنین اعلام مواضع نسبت به اختلافات موجود میان دو طرف توافق کردند.

در دیدار مستقیم اخیر طرفین موضع خود در قبال پرونده‌های مهم سیاسی که بارزترین آن مساله سوریه و ورود حزب‌الله در این کشور، انتخاب رئیس‌جمهور لبنان و مسائل دولتی، پارلمانی و امنیتی کشور است، مطرح کردند.

حسین الخلیل، معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که جدول مذاکرات میان حزب‌الله و المستقبل شامل چهار مساله اساسی کاهش خفقان داخلی و اختلاف مذهبی در لبنان و خطابه‌های سیاسی، مقابله با تروریسم، کارآمدی فعالیت موسسات دولت و پارلمان و همچنین مساله ریاست‌جمهوری است.

از سوی دیگر ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه از برگزاری مذاکرات میان حزب‌الله و جریان المستقبل که در عین التینه برگزار شد، استقبال کرد.

وی تصریح کرد: من به مذاکرات میان حزب‌الله و المستقبل خوش‌بین هستم و آنچه که حاصل شد یک دستاورد بزرگ بود.

انتهای پیام

کد N642253

وبگردی