آفتاب
لاریجانی در دیدار النجیفی:

آمریکا به هر کشوری وارد شد گروه های تروریستی شکل گرفتند

آمریکا به هر کشوری وارد شد گروه های تروریستی شکل گرفتند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:تجربه پیدایش شیوع تروریسم در افغانستان نشان می‌دهد که هر زمان آمریکا به هر کشوری وارد شود، در آنجا گروه‌های تروریستی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی لاریجانی که در ادامه سفر منطقه‌ای خود به برخی کشورهای منطقه، در عراق به سر می‌برد، امروز (چهارشنبه 3 دی‌ماه) در دیدار با اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور عراق با بیان اینکه امیدوارم تمامی گروه‌های سیاسی عراق با هم متحد شوند، گفت: تروریسم موضوع مهمی است و همه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه برخی کشورها تروریسم را در منطقه گسترش داده و سال‌ها به آنها سلاح دادند، از طرف دیگر قطعاً حامیان گروه‌های تروریستی در حمایت از این گروه‌ها اشتباه بزرگی کردند، حال فرض کنید که برخی کشورها ساختار سوریه را قبول نداشته باشند، این دلیل مناسبی برای لشکرکشی و حمایت از تروریسم نیست.

وی افزود: تجربه پیدایش شیوع تروریسم در افغانستان نشان می‌دهد که هر زمان آمریکا به هر کشوری وارد شود، در آنجا گروه‌های تروریستی ایجاد می‌شود.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه ایران، ائتلاف آمریکایی ضد داعش را باور ندارد، تصریح کرد: تروریسم میان مسلمانان اختلاف انداخته و این کشمکش‌ها انرژی کشورهای منطقه را هدر می‌دهد که در نهایت این موضوع به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ حال این سوال پیش می‌آید که آمریکا با چه انگیزه‌ای این ائتلاف را تشکیل داده است؟

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه مردم منطقه و کشورهای درگیر با بحران تروریسم می‌توانند با این پدیده شوم مبارزه کنند، گفت: مبارزه با داعش نیرو و آموزش خاص می‌خواهد.

براساس این گزارش، اسامه النجیفی در این دیداره  به وضعیت بحران افراطی‌گری در منطقه به ویژه عراق اشاره کرد و گفت: قطعاً ما برای مبارزه با داعش به کمک ایران نیاز داریم  و حیدر العبادی عراق نیز به دنبال تفاهم سیاسی در عراق است.

کد N641731

وبگردی