آفتاب
رضایی تاکید کرد:

لزوم راه اندازی صنایع تبدیلی /حل مشکلات فرهنگی نیازمندآسیب شناسی

لزوم راه اندازی صنایع تبدیلی /حل مشکلات فرهنگی نیازمندآسیب شناسی

بیرجند-با بیان اینکه حل مشکلات فرهنگی مردم در جامعه باید آسیب شناسی شود، افزود: بهترین راه حل این موضوع فعال کردن شورای فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضایی بیرجند در دیدار رئیس جمهور با علما و نخبگان و ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیرجند شهری فرهنگی و دانشگاهی است، از استقبال گسترده مردم ازرئیس جمهور تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات فرهنگی مردم در جامعه باید آسیب شناسی شود، افزود: بهترین راه حل این موضوعفعال کردن شورای فرهنگ عمومی است.

وی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی اصوال دستوری برخورد و عمل شده است، افزود: شان نیروهای عضو شورای فرهنگ عمومی این نیست.

توجه دولت برای راه اندازی مرکز اسناد استانی و ملی و کتابخوانی در استان / صنایع تبدیلی در استان راه اندازی شود

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در استان خراسان جنوبی مرکز اسناد استانی و ملی و کتابخوانی در استان نداریم که با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ باید مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد.

 وی خطاب به رئیس جمهور گفت: خراسان جنوبی از گذشته منطقه تجاری بوده و اکنون نیز تنها  راهی که جواب می دهد توسعه تجارت در این استان است.

 وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای مرز مشترک طولانی با کشور افغانستان است، گفت: ما انتظار داریم خراسان جنوبی به قطب ارتباط با افغانستان تبدیل شود که با شرایط اقلیمی و جغرافیایی موجود در استان این کار یک اقدام ارزشمند است.

 وی با بیان اینکه بیشتر محصولات استراتژیک کشاورزی استان به صورت خام به فروش می رسد، افزود: خام فروشی معادن استان رنج آور است و خواستار ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و معدنی هستیم.

 وی با اشاره به طرح انتقال آب در استان بیان داشت: دولت می تواند تدبیری بیندیشد تا در کنار راه اندازی خط آهن خط انتقال آب نیز از خلیج فارس به استان کشیده شود تا سه استان که در مسیر این خط هستند از مزایای آن بهره مند شوند.

رضایی با تاکید براینکه باید قدردان نظام والایی باشیم، گفت: هیچ کس از افراط و تفریط به جایی نرسیده و اعتدال و تعادل بهترین مسیر است و باید نظام ولایی تقویت شود.

کد N641707

وبگردی