آفتاب
غرضی:

دولت تدبیر و امید نتوانست به تحقق شعارش در انتخابات جامع عمل بپوشاند

دولت تدبیر و امید نتوانست به تحقق شعارش در انتخابات جامع عمل بپوشاند

اصفهان - کاندیدای ریاست جمهوری دور یازدهم با انتقاد از وضع گرانی‌های اخیر و تورم بالا در جامعه عنوان کرد دولت تدبیر و امید نتوانسته هنوز به شعارهای انتخاباتی‌اش که وعده داده بود عمل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد غرضی بعد از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان نوآوران البرز اصفهان در خصوص بحث فیلترینگ شبکه‌های مجازی و استفاده از این شبکه‌ها توسط اقشار مختلف اظهار داشت: متأسفانه در این مسئله مشکلی پیش‌آمده و حالا از ما می‌خواهید که آن را رفع کنیم، افرادی از شبکه‌های مجازی و اینترنت استفاده‌های نامناسب انجام داده و از این طریق سوءاستفاده می‌کنند باید از بروز این مشکل جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در باسواد سازی اقشار مختلف اجتماعی بیان داشت:  بعد از پیروزی انقلاب حدود 6 میلیون باسواد در کشور داشتیم که این رقم برای ما که اصحاب انقلاب بودیم نگران‌کننده بود همین امر باعث شد تا در بخش فرهنگی نیروهای انقلابی به بخش آموزش وارد شوند و در طی یک دهه تعداد اقشاری که سواد نداشتند را مورد توجه ویژه قرار دهند که به لطف خدا نیز موفق شدیم این رقم را در طی یک دهه فعالیت به میزان 18 میلیون نفر افزایش دهیم که این‌یک عمل بی‌نظیری برای انقلاب اسلامی بود.

غرضی همچنین با اشاره به آمار نگران‌کننده ترک تحصیل کنندگان در میان اقشار جوان و نوجوان افزود : در سال 72 این آمار به حدود 25 در صد رسید که بیشتر ان نیز در میان اقشار روستایی بود و همین امر سبب شد تا علت این امر را ریشه‌یابی کنیم ، در همین بررسی‌ها متوجه شدیم که نبود بازار کار مناسب  برای فارغ‌التحصیلان مهم‌ترین علت برای ترک تحصیل می‌باشد.

وی ادامه داد: این خود نشان می‌دهد که باید در این عرصه نظام آموزشی را مورد توجه قرار داد تا بر اساس نیازهای بازار کار شرایط تحصیل را برای اقشار نوجوان و جوانان فراهم کرد تا بعد از پایان تحصیلات جذب بازار کار شوند.

نظام آموزشی کشور نباید با عوض شدن دولت‌ها تغییر کند

وزیر سابق ارتباطات در باب تغییر در نظام آموزشی گفت : برای تغییر در نظام آموزشی کشور نیازمند یک برنامه 20 ساله هستیم که با عوض شدن دولت‌ها تغییر نکند تا به‌صورت مؤثری بتوانیم این به سمت یک نظام کارآمد حرکت کنیم.

وی همچنین بیان داشت امروز در جامعه ما بالغ‌بر 4 میلیون لیسانس بی کار داریم که این خود نشان از ضرورت چنین تغییری در رویکرد نظام آموزشی ما دارد.

غرضی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در کشور عنوان کرد: به طور مثال امروز در استان سیستان و بلوچستان 10 هزار معدن کشف‌شده داریم که از آن‌ها چیزی استخراج نمی‌شود چراکه نیروی متخصص و تحصیلات مربوطه ، نیروی انسانی و سازمان‌های آن وجود ندار د و این ظرفیت بی‌استفاده مانده است.

این کاندیدای سابق ریاست جمهوری در خصوص علوم انسانی و تحول در این علوم عنوان کرد: علوم انسانی در مفهوم غربی ان ارائه‌شده و غرب از آن به عنوان علم تجربی بهره برده این در حالی است که علوم انسانی باید به‌عنوان یک علم ، هدایت‌گر جامعه باشد.

وی همچنین در خصوص دوران وزارتش بر وزارت ارتباطات گفت : در زمان من ایران حدود 800 هزار تلفن داشت و این آمار آن‌ها در بخش فناوری موبایلی امروز بالغ بر 120 میلیون مشترک می‌رسد که این نشان از رشد و توسعه این صنعت در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

غرضی درباره وجود فساد در کابینه‌ها و دولت‌های مختلف افزود: فساد از تبعیض در اجرای قانون پدید آمده و متأسفانه از طرف بعضی گروه‌ها به دولت‌‌ها و کابینه‌های مختلف تحمیل می‌شود، در زمان انتخابات افرادی بودند که به ستاد‌های انتخاباتی کمک کرده و از این طریق سعی داشتند در آینده سوءاستفاده کرده یا از رانت‌های دولتی استفاده کنند.

کاندیدای سابق ریاست جمهوری خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: جوانان باید بدانند که ما یک کشور مستقل بوده و زیر بار ظلم آمریکا و استکبار نمی‌رویم.

وی در پاسخ به اینکه چرا باوجود ظرفیت مناسب استان خوزستان، این استان هنوز مشکلاتی را از جنگ به یدک می‌کشد، گفت: به‌محض اینکه من استاندار استان خوزستان شدم، جنگ تحمیلی آغازشده و بیشتر زیرساخت‌های استان از بین رفت و متأسفانه هنوز در نقاطی از این استان مثل شهر‌های آبادان و خرمشهر آثار تخریب جنگ وجود دارد.

غرضی درباره جریان دلواپسان بیان کرد: بالأخره گروه‌ها و قدرت‌های سیاسی برای تفکرات خود شمشیر می‌زنند و در راستای اهداف خود تلاش می‌کنند در این بین افرادی دلواپس هستند و افراد دیگری غیر دلواپس، مهم وجود تفکرات سیاسی مختلف بوده که اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی درباره چشم‌انداز آینده ایران گفت: ایران پیش از انقلاب مورد استعمار آمریکا بود، با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از آمریکا و کشور‌های دیگر استقلال یافت و در حال حاضر به شرایط مناسبی رسیده به گونه‌ای که نه تنها خودمان استقلال داریم بلکه پایتخت 5 کشور دیگر را نیز در دست داریم، به گونه‌ای که سوریه، عراق، افغانستان، لبنان و یمن به گونه‌ای تحت نظر ما فعالیت می‌کنند.

وزیر سابق نفت ایران خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال این بوده که بر منطقه مسلط شود اما ایران با تکیه بر اقتدار و سلاح‌های موجود به دنبال ریشه‌کن کردن آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: اروپا اشغال شده آمریکا بوده و توجه داشته باشیم که به صورت نظامی اشغال شده است. خیلی از قطب‌های صنعت دنیا زیر دست آمریکا بوده و زیر سلطه این ابرقدرت قرار دارند.

غرضی درباره رواج جریان‌های انحرافی در کشور بیان کرد: شیعه ستادی است که روز عاشورا مرکز و محور آن به شمار می‌رود و انسان شیعه واقعی به کسی می‌گویند که در برابر ظلم ایستادگی می‌کند.

موسوی با لجبازی خود را از عرصه انتخابات حذف کرد

کاندیدای ریاست جمهوری انتخابات یازدهم درباره فتنه 88 گفت: این فتنه دو بازنده داشت و یک برنده ، دو بازنده آن جناب آقای رئیس‌جمهور سابق و آقای موسوی بودند چراکه آقای موسوی با لج بازی خود را از عرصه سیاسی حذف کرد و آقای رئیس‌جمهور در طی دوران ریاست جمهوری‌اش با مشکلات زیادی روبه‌رو شد و یک برنده هم داشت و آن ملت ایران بود که با تکیه به فرمایشات رهبر انقلاب عرصه را بر سو استفاده‌کنندگان و ضدانقلاب بستند و نگذاشتند کشور بیش از این آسیب ببیند.

هاشمی رفسنجانی کشور را متعلق به خود می‌داند

وی در خصوص رویکرد آقای هاشمی در طی سالهای اخیر در عرصه سیاسی کشور گفت: متأسفانه آقای هاشمی کشور را متعلق به خود می‌داند.

غرضی در مورد رویکرد دولت تدبیر و امید در عرصه سیاسی  و اقتصادی کشور گفت: روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هرچند در فضایی آرام و بی تنش آرامش را به کشور بازگرداند اما دولت در وعده‌های خود به‌خصوص بحث گرانی و تورم نتوانسته است به وعده‌های خود جامع عمل بپوشاند و مردم از گرانی و تورم در رنج هستند.

وی  ضمن هشدار باره گرانی‌ها به دولت اظهار داشت : دولت باید بر اساس درامدهای خود هزینه کند تا گرانی و تورم مهار شود و متأسفانه دولت بیش از درامدهایش هزینه می‌کند و این سبب می‌شود که تورم و گرانی خارج از کنترلان در اید.

غرضی در پایان صحبت‌های خود در خصوص مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 گفت : امروز آمریکایی‌های نیازمند مذاکره با ایرانی‌های هستند و آن‌ها باید بدانند که ایران از مواضع اصولی و انقلابی خود کوتاه نخواهد اما و بر دستاوردهای خود ایستادگی خواهد کرد.

 

کد N641698

وبگردی