آفتاب
پس از تهدید یک هکر هسته‌ای

وزیر انرژی کره جنوبی: در صورت توقف فعالیت راکتورها،‌ مشکلی در تامین انرژی نداریم

وزیر انرژی کره جنوبی: در صورت توقف فعالیت راکتورها،‌ مشکلی در تامین انرژی نداریم

بنا به گفته مقامات کره جنوبی با توجه به حمله سایبری اخیر به راکتورهای این کشور، حتی در صورت توقف فعالیت تعدادی از 23 راکتور کره جنوبی، هیچ نقصی در تامین انرژی مورد نیاز مردم به وجود نخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از رویترز، پس از حملات سایبری اخیر یک هکر ناشناس به یکی از راکتورهای هسته‌ای کره جنوبی و تهدید به این که در صورت متوقف نشدن فعالیت آن اطلاعات بیش‌تری را از این راکتور منتشر می‌کند، وزیر و مقامات انرژی کره جنوبی تاکید کرد که حتی در صورت متوقف شدن تعدادی از 23 راکتور هسته‌ای کره جنوبی، هیچ نگرانی برای تامین انرژی مورد نیاز مردم در فصل زمستان وجود ندارد.

پیش تر دولت کره جنوبی و شرکت هسته‌ای هیدرو کره جنوبی (KHNP) هک شدن یکی از راکتورهای هسته‌ای این کشور را تایید کردند.

هم‌چنین عامل حمله به تاسیسات هسته‌ای کره جنوبی خود را «رییس گروه ضد هسته‌ای هاوایی» معرفی کرده است.

به دستور وزیر انرژی کره جنوبی چند تیم متخصص برای پیگیری هر چه سریع‌تر این موضوع تشکیل شده است. این در حالی است که هکر ناشناس تهدید کرده است در صورت متوقف نشدن فعالیت هسته‌ای راکتورهای مد نظر، اطلاعات بیش‌تری را در سایت توییتر در این زمینه منتشر خواهد کرد.

سخنگوی شرکت هسته‌ای هیدرو کره جنوبی پیش‌تر ضمن تایید هک یکی از راکتورهای هسته‌ای اعلام کرده بود که اطلاعات به سرقت رفته؛ اطلاعات مهمی نبوده و جای نگرانی نیست.

هم‌چنین پارک جئون های، رییس‌جمهور کره جنوبی در این باره اظهار کرد:‌ هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد و همه جنبه‌های ایمنی سایبری در نیروگاه‌های هسته‌ای تقویت شده است.

چانگ یانگ هو، معاون وزیر انرژی کره جنوبی نیز در گفت‌و‌گو با رویترز در این باره گفت: حتی در صورت توقف فعالیت این 3 راکتور هیچ گونه قحطی و یا کمبود انرژی به وجود نخواهد آمد به این دلیل که هم اکنون 10 هزار مگاوات انرژی، یعنی بیش از 3 برابر نیاز موجود، در دسترس است.

ظرفیت کل تولید انرژی 3 راکتور هسته‌ای کوری (1)، کوری (3) و ولسانگ (2) که هکر خواستار توقف فعالیت هسته‌ای آن‌ها شده بیش از 2200 مگاوات است که حدود 2/5 درصد انرژی مورد نیاز کره جنوبی را تامین می‌کند.

انتهای پیام

کد N641691

وبگردی