آفتاب

روسیه: ناتو می‌خواهد اوکراین خط مقدم رویارویی با ما باشد

روسیه: ناتو می‌خواهد اوکراین خط مقدم رویارویی با ما باشد

روسیه امروز( چهارشنبه) با اعلام این که ناتو در حال تبدیل کردن اوکراین به خط مقدم رویارویی با ما بوده، تهدید کرد در صورت تحقق پیوستن اوکراین به ناتو، مسکو روابط باقی مانده خود با این ائتلاف نظامی را کاملا قطع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه به خبرگزاری اینترفاکس این کشور گفت: این کشورهای ناتو بودند که کی‌یف را وادار به اتخاذ این تصمیم زیان‌بار( لغو وضعیت غیر متعهد اوکراین در روز سه شنبه) کردند. آن‌ها تلاش می‌کنند که اوکراین را تبدیل به خط مقدم رویارویی با روسیه کنند.

آنتونوف تاکید کرد: اگر این تصمیم اوکراین درآینده خصوصیت نظامی پیدا کند ( پیوستن به ناتو) پس از آن ما پاسخی در خور به آن خواهیم داد. در آن صورت روابط ما با ناتو کاملا قطع شده و دیگر ترمیم آن عملا غیر ممکن خواهد شد.

این در حالی است که اگر اوکراین بخواهد به ناتو بپیوندد فرآیند رسیدن به معیارهای فنی برای پیوستن به ناتو سالها ممکن است به طول بیانجامد و اطمینانی از این که ائتلاف ناتو حاضر به پذیرش اوکراین باشد نیز وجود ندارد. با این حال روسیه تصریح کرده که عضویت اوکراین به عنوان یک جمهوری بسیار مهم شوروی سابق در ناتو را تهدید نظامی مستقیم علیه خود می‌داند .

یک مقام ناتو که نام خود را فاش نساخت گفت: تصمیم اوکراین برای پیوستن به ناتو تنها به عهده این کشور و وابسته به سیاست خارجی آن است.

وی خاطر نشان کرد : اگر اوکراین تصمیم بگیرد که برای عضویت در ناتو درخواست بدهد، ناتو آمادگی این کشور برای پیوستن به ائتلاف را همچون دیگر کاندیداها ارزیابی خواهد کرد. این یک مسئله مربوط به ناتو و کشور های مفردی است که خواهان عضویت آن هستند.

انتهای پیام

کد N641651

وبگردی