آفتاب
میرگلوبیات مطرح کرد

تأثیر مستقیم ساماندهی حاشیه‌نشینی در کاهش جرایم اجتماعی

تأثیر مستقیم ساماندهی حاشیه‌نشینی در کاهش جرایم اجتماعی

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به اینکه ساماندهی نقاط حاشیه‌نشین نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، اظهار کرد: بازسازی و نوسازی معابر شهری، ساماندهی حاشیه‌نشینی و روشنایی مناسب معابر و سایر نقاط شهر، نقش اساسی در کاهش جرایم اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در جلسه ستاد توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی در ساوه اظهار کرد: آبرسانی به سه منطقه غیررسمی ساوه شامل فانوس آباد، یاقوت آباد و عباس آباد ساوه در سال‌های گذشته بر اساس مصوبات قانونی انجام شده است و لازم است که از نعمت گاز طبیعی نیز برخوردار شوند.

وی با اشاره به جمعیت حدود 800 نفری ساکن در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی این شهر گفت: ساکنان آن با مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی مواجه هستند که باید نسبت به ساماندهی وضعیت این گروه‌های کم درآمد جامعه اقدام شود.

وی ادامه داد: با تعیین تکلیف در خصوص گازرسانی به این نقاط از طریق شهرداری و شرکت گاز لازم است که همزمان ارائه خدمات شهری با انجام مکاتبات اداری از طریق قانون الحاق به شهربررسی و عملیاتی شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با تاکید بر نگاه اجرایی به حل مشکلات حاشیه‌نشینان گفت: برطرف کردن مشکلات حاشیه‌نشینان موضوع مهمی است که لازم است با همفکری شورای اسلامی شهر و شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان انجام شود.

میرگلوبیات همچنین خواستار فرهنگ‌سازی به منظور جلوگیری از گسترش سکونت‌گاه‌های غیرمجاز شد و گفت: گسترش چنین سکونت‌گاه‌هایی منجر به ایجاد معضلات و مشکلاتی همچون بافت نامناسب، نبود امنیت، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی، امنیتی، پایین بودن کیفیت محیط زیست، ضعف زیرساخت‌ها و در نهایت ساختار ضعیف فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایسنا در این جلسه مقرر شد با تشکیل کمیته‌ای به منظور برطرف کردن مشکلات سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر ساوه با ارائه طرح جامع شهری از طریق شهرداری به این کمیته و نیز مکاتبات اداری از طریق مراجع ذیربط کشوری، ساکنین این مناطق از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

انتهای پیام

کد N641612

وبگردی