آفتاب
سالاری:

استان بوشهر پیشگام عرصه فرهنگ و موسیقی است/ لزوم گسترش کتب الکترونیک

استان بوشهر پیشگام عرصه فرهنگ و موسیقی است/ لزوم گسترش کتب الکترونیک

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر پیشگام عرصه فرهنگ و موسیقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری پیش از ظهر چهارشنبه در نهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر بر توجه به گسترش کتب الکترونیک تاکید کرد و اظهار داشت: این کتب ضمن اینکه ارزان تر و آسانتر هستند به دلیل اینکه هزاران نسخه از آنان را می توان در یک حافظه دیجیتالی با فضای کم، نگه داری کرد در بین جوانان نیز طرفداران بیشتری دارند.

وی گفت: از سابقه صنعت چاپ و نشر گرفته تا سوابق ارزشمند بوشهری‌ها در حوزه دانش و خردورزی و نویسندگی، همگی نشان دهنده فرهنگ دوستی مردم این استان دارند.

سالاری افزود: نه تنها به داشته‌های سابقمان افتخار می‌کنیم بلکه تلاش داریم با وجود نویسندگان برجسته ای که در استان بوشهر وجود دارند، تولید محتوا را همچون گذشته در استان افزایش دهیم و در این راه لازم است زمینه ها را برای تولید محتوای بهتر توسط اهل قلم فراهم کنیم.

استاندار بوشهر با تاکید بر تولید محتوا، متناسب با نیاز جامعه و تولید کتب بر مبنای آن افزود: این کار می تواند وضعیت فرهنگی جامعه را توسعه دهد.

حمایت ما از نویسندگان نباید موردی باشد

سالاری بیان داشت: در دولت یازدهم که رئیس جمهور آن حامی فرهنگ، هنر و اندیشه است و دکتر روحانی در همه تصمیمات خود، به فعالان عرصه فرهنگ و دانش توجه جدی و تاکید بر کاهش دغدغه های نویسندگان دارند، در استان بوشهر نیز باید از نویسندگان و قشر فرهنگی، حمایت لازم صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: حمایت ما از نویسندگان نباید موردی بلکه باید به صورت ساختاری و نظام مند باشد لذا باید روشی برای حمایت از این قشر تهیه و در نظر گرفته شود تا در قالب ضوابط و قواعد آن، بدون تبعیض از نویسندگان حمایت شود.

نماینده ارشد دولت در استان بوشهر، تسهیل و تسریع در چاپ آثار نویسندگان را حمایت ساختارمند دولت ارزیابی کرد و اجرای آن را مورد تاکید قرار داد.

سالاری تصریح کرد: نباید تنها کسانی را که به صورت موردی به مسئولان مراجعه می‌کنند، بدون ارزیابی محتوای کتابشان مورد حمایت مالی قرار داد بلکه باید در یک چارچوب مشخص، نسبت به کاهش هزینه‌ها برای آثاری که محتوای آنان به نقطه مطلوب و مخاطب دار رسیده است، اقدام شود.

لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه

سالاری، استان بوشهر را پیشگام در عرصه فرهنگ و موسیقی خواند و افزود: مسئولین باید با حمایت ضابطه مند، زمینه فعالیت قشری که وارث قشر افتخارآفرین گذشته استان هستند را بیش از پیش فراهم کنند.

وی آمار کتاب و کتابخوانی در کشور را مطلوب ندانست و گفت: کشورهای توسعه یافته، 20درصد از جمعیت کل جهان را دارند اما 70درصد کتاب های دنیا را تولید می‌کنند و این در حالی است که کشورهای در حال توسعه 80 درصد جمعیت جهان را تشکیل داده‌اند و تنها 30درصد تولید کتاب در جهان را برعهده دارند.

استاندار بوشهر این موازنه را خوب ارزیابی نکرد و تاکید کرد: باید در تولید آثار بیشتر تلاش کنیم ضمن اینکه بر گسترش فرهنگ ترویج کتاب نیز باید همت گمارد.

وی تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از مدارس ابتدایی و مکان هایی که فعالیت فرهنگی دارند پایه گذاری شود تا دانش آموزان بیاموزند که درکنار کتب درسی که مجبور به خواندن آنان هستند، مطالعه آزاد و اختیاری نیز داشته باشند.

کد N641441

وبگردی