آفتاب
نماینده الیگودرز:

حل مشکلات جامعه در گرو نهادینه کردن سیره علوی است

حل مشکلات جامعه در گرو نهادینه کردن سیره علوی است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: حل مشکلات جامعه در گرو نهادینه کردن سیره علوی است.

محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در این برهه در نظام حکومت اسلامی هستیم استفاده از تاریخ دینی به ویژه دستورات حکومتی علی(ع) ضروری است و چنانچه بتوانیم این دستورات را اجرایی و مدنظر قرار دهیم و سیره علوی را در جامعه ساری و جاری کنیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

توکلی با تأکید بر نهادینه کردن ساده‎زیستی علی(ع) در جامعه کنونی، یادآور شد: چنانچه این مهم در جامعه اسلامی ما نهادینه شود شاهد کمرنگ شدن تجمل‎گرایی خواهیم بود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس، خدمت به مردم را از وظایف کارگزاران حکومت دانست و با تأکید بر اینکه این قدمت باید منجر به سازندگی و کمال انسان شود، تصریح کرد: ایران اسلامی امروز به عنوان یک حکومت اسلامی در دنیا مطرح است و باید انسان دوستی، عقاید و اهداف علی(ع) در حکومت‎داری رعایت شود تا با کمک آن به ایجاد یک حکومت جهانی براساس عدالت که حفظ حقوق بشر و انسان‎ها باشد، برسیم.

وی گفت: در حکومت‎داری از تعالیم دینی و سیره ائمه(ع) به ویژه علی(ع) بیشتر استفاده کنیم؛ خیلی از اعمال ما برگرفته از تعالیم ایشان در حکومت اسلامی است.

توکلی برگزاری همایش سیره علوی را از باب یادآوری ایجاد رویه در جامعه تأثیرگذار برشمرد و با تأکید بر اینکه سیره امام علی(ع) بسیاری از مسیرهای درست را جلوی ما قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید در دنیا براساس ارزش‎های اسلامی و دینی که داریم خود را نشان دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه هدف ما از نهادینه کردن سیره امام علی(ع) در جامعه ایجاد عدالت، نوع‎دوستی و خدمت به بشر است و باید کارهایمان خالص و با نیت رضای الهی باشد، تصریح کرد: باید بازتاب و راهکارهای همایش‎ها را در شبکه‎های مجازی قرار دهیم و پیام‎های خوبی از محتوای دینی خود را در این شبکه‎ها در دسترس قرار دهیم.

وی از برگزاری این همایش توسط جهاد دانشگاهی استان تقدیر کرد و گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدای انقلاب در بحث‎های دینی، علمی، فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار بوده و همواره در راستای رشد و پیشرفت نظام حرکت کرده و از نیروهای دانا و از ظرفیت و استعدادهای علمی استفاده کرده و در این راستا بازتاب خوبی از خود نشان داده است.

انتهای پیام

کد N641266

وبگردی