آفتاب

موافقت العبادی با راه‌اندازی مرکز جذب نیروهای داوطلب در بغداد/پیشروی ارتش عراق ادامه دارد

موافقت العبادی با راه‌اندازی مرکز جذب نیروهای داوطلب در بغداد/پیشروی ارتش عراق ادامه دارد

نخست‌وزیر عراق موافقت خود را با راه‌اندازی مرکز عضوگیری نیروهای داوطلب در بغداد جهت آزادسازی نینوا اعلام کرد. همچنین دستپاچگی داعش و فرار اعضای این گروه به سمت سوریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، محمد ابراهیم، رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری نینوا اعلام کرد که هیاتی از این شورا اخیراً با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار و از وی خواست تا مرکز امنیتی را برای عضوگیری نیروهای داوطلب در بغداد برای حمایت از فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا تاسیس کند.

وی افزود: این درخواست به این دلیل ارائه شده که تعداد زیادی از اعضای ارتش و پلیس موصل به بغداد و استان‌های مرکزی و جنوبی آمده‌اند و افتتاح این مرکز می‌تواند صدها تن از این نیروها را برای آزادسازی نینوا بسیج کند.

ابراهیم تصریح کرد: حیدر العبادی موافقت رسمی خود را با افتتاح این مرکز امنیتی در بغداد اعلام کرده اما مکان آن هنوز مشخص نیست.

حنین القدو، عضو پارلمان عراق نیز اعلام کرد که حدود 1000 تن از اعضای پلیس و دستگاه‌های امنیتی که از اقلیت شبکی هستند نمی‌توانند به پادگان آزادسازی نینوا برسند چراکه مقامات کردستان تدابیر سختی را برای ورود افراد به آنجا اتخاذ کرده‌اند.

همچنین یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد که نیروهای مرزی عراق مانع حمله داعش به گذرگاه مرزی «الولید» در غرب رمادی شده و ده‌ها تن از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

یگان‌های ارتش عراق نیز در استان صلاح‌الدین پیشروی کرده و توانستند کنترل شهرک «الجمعیات» در نزدیکی پایگاه هوایی در جنوب شرق تکریت را در دست بگیرند و ده‌ها تن از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

ارتش عراق همچنین طی عملیات خود در مناطق مختلف این کشور 31 تن از اعضای داعش را به هلاکت رساند.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که ارتش عراق منطقه «الوفاء» را از اعضای داعش پاکسازی کرده و 11 تن از اعضای این گروه را به هلاکت رساندند.

نیروهای عراقی همچنین 10 تروریست را در منطقه «الحجاج» در صلاح‌الدین به هلاکت رسانده و تجهیزات و خودروهای اعضای داعش را منهدم کردند.

در پی وقوع انفجار بمب دست‌سازی در شمال شرق بعقوبه در استان دیالی نیز دو تن از نیروهای پیشمرگ کردستان عراق زخمی شدند.

از سوی دیگر، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق با مشعل محمد الذبن، رئیس هیات ستاد مشترک ارتش اردن دیدار و با وی درخصوص راه‌های همکاری و هماهنگی میان دو کشور و کمک به عراق در جنگ علیه تروریسم بحث و گفت‌وگو کرد.

خالد العبیدی در سخنان دیگری در پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار، نقش نیروهای مسلح در جنگ علیه تروریسم را ستود و گفت: ما برای بازپس‌گیری تمامی پایگاه‌هایی که داعش کنترل آن را برعهده گرفته و همچنین حل مشکلات قبایل الغیاری و مساله مجهز کردن آنها به سلاح تلاش خواهیم کرد.

وی درخصوص سفر خود به اردن نیز گفت: این سفر، سفر مثبتی بود و اردنی‌ها از عراق در جنگ علیه تروریسم حمایت به عمل می‌آورند.

در همین راستا داعش عملیات خود در استان الانبار را تشدید کرده و به گذرگاه «الولید» حمله کرد اما نیروهای عراقی مانع این حمله شدند.

در حمله داعش به این گذرگاه شش تن از نیروهای ارتش عراق کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که درگیری‌ها میان اعضای داعش و نیروهای عراق در شهر رمادی به جنگ تقریبا روزانه تبدیل شده است.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که درگیری‌های شدیدی میان داعش و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در اطراف شهر سنجار رخ داد.

جنگنده‌های ائتلاف نیز پایگاه‌های داعش را در سنجار مورد هدف قرار داد اخیراً نیروهای پیشمرگ کنترل شهر سنجار را در دست گرفته بودند. همچنین اخباری مبنی بر ادامه فرار اعضای داعش به سوریه و به داخل موصل منتشر شده است و دستپاچگی داعش پس از کشته شدن نماینده ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش و دو تن از معاونان وی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N641018

وبگردی