آفتاب

پرتره‌هایی از دوره رنسانس در تهران

پرتره‌هایی از دوره رنسانس در تهران

گالری «اثر» از پنجم دی‌ماه میزبان تازه‌ترین مجموعه نقاشی‌های محمد حمزه خواهد بود.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی ایسنا، «دوره چهارم مچاله‌ها» عنوان این نمایشگاه است که در آن، هشت تابلو در ابعاد بزرگ ارائه می‌شود. این دوازدهمین نمایشگاه انفرادی محمد حمزه است که او در آن برای چهارمین‌بار تکنیک خاص خود را با روایت و رویکردی نوین به تماشا می‌گذارد.

او این‌بار پرتره‌هایی از دوره‌ی رنسانس را دست‌مایه قرار داده تا زیبایی، جلال و شکوه آن‌ها را در فرآیند مچاله شدن نقاشانه به تصویر بکشد. زاویه نگاه او زیبایی‌شناختی هنری است. او کوشیده با حذف هرگونه پس‌زمینه و رو در رو قرار دادن پرسوناژهای رنسانسی با مخاطب امروزی، حرف‌هایی تازه ارائه کند.

همه‌ی این آثار با اکریلیک روی کاغذ روی بوم در کادرهای مستطیل بزرگ خلق شده‌اند. این تابلوها از جمله کارهای امسال این هنرمند هستند.

محمد حمزه متولد ١٣٤٢ تهران است و این دومین‌بار متوالی است که در گالری «اثر» آثارش را نمایش می‌دهد. پیش از این، آثار او در قالب نمایشگاه‌های گروهی در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران و گالری‌هایی در نیویورک، آلمان و ... روی دیوار رفته است.

«دوره چهارم مچاله‌ها» عصر جمعه پنجم دی‌ماه در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبروی خانه هنرمندان، شماره ١۶ افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ٢٦ دی‌ماه، یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ١١ تا ٢٠ و جمعه‌های غیرافتتاحیه ١۶ تا ٢٠ (گالری شنبه‌ها تعطیل است) از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام

کد N640973

وبگردی