آفتاب

پلیس نروژ: بریویک قصد داشته از سلولش سازمانی افراطی را هدایت کند

پلیس نروژ: بریویک قصد داشته از سلولش سازمانی افراطی را هدایت کند

بیش از 200 نامه نوشته شده از سوی آندرس بریویک، قاتل نروژی ضبط و تصرف شده تا از اقدام وی برای تشکیل یک سازمان راست افراطی از داخل سلول زندانش جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، مقامات زندان نروژ افشا کردند، 220 نامه نوشته شده از سوی آندرس بریویک، قاتل فاشیست را ضبط و تصرف کرده‌اند چراکه این نامه‌ها نشان می‌دهند که وی در تلاش بوده تا از داخل سلولش سازمانی را برای انجام خشونت‌های افراطی به رهبری خودش تاسیس کند.

بریویک با انفجار بمبی در مرکز اسلو در سال 2011 میلادی و به رگبار بستن مردم در جزیره "یوتویا" مسئول قتل‌عام 77 تن به شمار می‌رود.

سخنگوی زندان‌های نروژ گفت: ما از ارسال برخی نامه‌های بریویک به خاطر دلایلی امنیتی اجتناب کرده‌ایم. ما درباره 220 نامه صحبت می‌کنیم.

این فرد افراطی در سال 2012 میلادی به 21 سال حبس محکوم شد. براساس سیستم قضایی نروژ، این بالاترین و شدیدترین حکم حبس ممکن است و احتمالا وی باقی زندگی خود را در زندان سپری خواهد کرد.

بریویک از زمانی که زندانی شده برای جار و جنجال به پا کردن و مشهور شدن به شدت تلاش‌های بیهوده کرده و درخواست‌های غیرعادی را مطرح کرده است.

بریویک در فوریه سال‌ جاری میلادی تهدید کرده بود که دست به اعتصاب غذا می‌زند مگر آنکه مقامات زندان به لیست درخواست‌های وی برای شرایط بهتر از جمله دریافت «play station3» عمل کنند.

انتهای پیام

کد N640772

وبگردی