آفتاب
رئیس‌جمهور در خراسان جنوبی:

تورم از ۴۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است

تورم از ۴۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته است

از آغاز دولت با دو معضل بزرگ یعنی تورم و رکود مواجه بودیم و لازم بود که این دو مشکل را از پیش پای مردم برداریم چراکه در ابتدا تورم ما بالای ۴۰ درصد بود.

رییس‌جمهور ضمن خوشحالی از اینکه دولت تورم را به مرز ۱۸. ۱۷ درصد رسانده‌ است٬ افزود: معنای آن این است که امروز که شانزده ماه از عمر دولت یازدهم گذشته توانسته‌ایم تورم را از ۴۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در جریان سفر خود به خراسان جنوبی با حضور در فرودگاه بیرجند ضمن سخنرانی در جمع مردم گفت: بیش از هر چیز می‌خواهم از استقبال پرشور و گرم شما مردم عزیز استان خراسان جنوبی به ویژه شهر بیرجند تشکر کنم. همچنین از ملت بزرگ ایران سپاسگزاریم که در ماه محرم و صفر امسال در زمینه عشق و ارادت به خاندان رسالت سنگ تمام گذاشتند.

هر سه خراسان‌٬ رضوی و در پناه امام هشتم هستند

وی افزود: هر سه استان خراسان افتخارشان این است که در جوار حرم علی‌بن موسی‌الرضا (ع) هستند گرچه سه استان خراسان هستند اما در واقع هر سه خراسان‌٬ رضوی و در پناه امام هشتم هستند.

روحانی گفت: امروز روز اول ربیع‌المولود و روز هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه است همانطور که می‌دانید مبدا تاریخ ما مسلمانان هجرت نبی اکرم (ص) از مکه به مدینه است این هجرت داستان‌ها و عبرتهای فراوانی دارد اما اینقدر اهمیت دارد که مبداء تاریخ اسلام٬ نه ولادت و بعثت پیامبر (ص) بلکه هجرت ایشان است. ما مسلمانان دارای تاریخ‌های خاص خود هستیم و این از افتخارات تمدن اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر دنیا برای خود تاریخی به عنوان تاریخ میلادی دارد٬ تاریخ ما مسلمانان چه هجری شمسی و چه هجری قمری هجرت پیامبراسلام است. این افتخار دنیاست که مبداء تاریخ میلادی و اسلامی از زندگی دو پیامبر نشات گرفته این به معنای اتصال جامعه اسلامی به نبوت، رسالت و وحی آسمانی است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم در ماه ولادت و وحدت از برکات این ماه و زندگی پیامبر اسلام بهره کافی را ببریم.

جوانان این منطقه از سرزمین و ممکلت به خوبی دفاع کرده‌اند

روحانی خاطرنشان کرد: اگرچه استان خراسان جنوبی استانی کم آب است اما از نعمت بزرگی همچون مردمان عالم و دانشمند برخوردار است مردان بزرگی در تاریخ در این سرزمین بوده‌اند و جوانان زیادی از این سرزمین و ممکلت به خوبی دفاع کرده‌اند.

وی گفت: خوشحالم در سفر به خراسان رضوی که در چند ماه قبل صورت گرفت خطاب به ملت ایران طبق آمار بانک مرکزی اعلام کردم که کشور از رکود خارج شده است و این خبر مسرت بخشی بود که از خراسان رضوی و از کنار مرقد حضرت رضا به ملت ایران اعلام شد.

تورم ما بالای ۴۰ درصد را قدم به قدم به ۱۸ درصد کاهش دادیم

رئیس جمهور تاکید کرد: ما از آغاز این دولت با دو معضل بزرگ یعنی تورم و رکود مواجه بودیم و لازم بود که این دو مشکل را از پیش پای مردم برداریم در ابتدا تورم ما بالای ۴۰ درصد بود و لازم بود که با کمک مردم و همت مسئولان قدم به قدم تورم را کاهش دهیم.

وی گفت: امروز خوشحالیم که تورم را به مرز ۱۸. ۱۷ درصد رسانده‌ایم معنای آن این است که امروز که شانزده ماه از عمر دولت یازدهم گذشته توانسته‌ایم تورم را از ۴۰ درصد به ۱۸ درصد کاهش دهیم.

در سال‌های ۹۱ و ۹۲ رشد ما منفی بود

روحانی خاطر نشان کرد: در کنار تورم مسئله مهم دیگر رکود بود به تعبیر اقتصادی رشد و رونق ما در سالهای گذشته منفی بود یعنی نه تنها رشد به جلو نداشتیم بلکه عقبگرد نیز کرده بودیم در سه ماهه اول سال ۹۳ با محاسبات بانک مرکزی توانستیم نسبت به سه ماهه اول سال ۹۲ دارای رشد و حرکت رو به جلو باشیم و رشد ما در سه ماهه اول به بالای ۴ درصد رسید در حالی که در سال‌های ۹۱ و ۹۲ رشد ما منفی بود.

در سه ماهه اول ۹۳ ما توانستیم از رکود عبور کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سه ماهه اول ۹۳ ما توانستیم از رکود عبور کنیم٬ گفت: این آغاز رونق و شکوفایی وحرکت به پیش بود. امروز افتخار دارم که در خراسان جنوبی به ملت بزرگمان اعلام کنم که طبق آماری که شب گذشته بانک مرکزی اعلام کرد در سه ماهه دوم سال ۹۳ کشور دارای رشد مثبت بوده و مجموعا در شش ماهه اول سال دارای رشد ۴ درصدی هستیم.

کد N640650

وبگردی