آفتاب

روحانی/2/: کشور در شش ماهه اول سال جاری، رشد چهار درصد داشته است

روحانی/2/: کشور در شش ماهه اول سال جاری، رشد چهار درصد داشته است

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت از ابتدا با دو معضل تورم بالای 40 درصد و رکود مواجه بود، اظهار کرد: امروز تورم از 40 درصد به 17 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار داشت: ما در سال گذشته رشد منفی داشته‌ایم اما در سه ماه اول سال 93 با محاسبات بانک مرکزی توانستیم نسبت به سه ماه اول سال 92 رشد داشته باشیم. در این سه ماه رشد بالای 4 درصد داشتیم در حالیکه در سال‌های 91 و 92 رشد ما منفی بوده است در واقع در این سه ماه ما از رکود خارج شده‌ایم.

وی همچنین افزود: امروز افتخار دارم که به ملت ایران اعلام کنم طبق آماری که دیشب بانک مرکزی اعلام کرده در سه ماه دوم سال جاری نیز کشور رشد مثبت داشته است. در مجموع در شش ماهه اول سال جاری کشور شاهد رشد چهار درصد بوده این در حالی است که در سال 91 ما رشد منفی 6.8 درصد داشتیم و در سال 92 هم رشد منفی داشتیم. هنگامی که کشور در شش ماه اول سال جاری رشد داشته یعنی رونق اقتصادی آغاز شده است.

روحانی در ادامه با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های کشور در شانزده ماه گذشته به دست توانمند مردم ایران انجام شده، اظهار کرد: دولت خادم مردم بوده و دنبال آن است که مطالبات و اهداف مردم را با کمک مردم برآورده سازد.

رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه کشور طبق آمار بانک مرکزی در حوزه‌های نفت و گاز، معادن، خدمات و مسکن پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته، افزود: رونق در زمینه ساخت و ساز نیز آغاز شده است. اکنون 94 درصد بودجه عمرانی استان‌ها معادل 22 هزار میلیارد تومان پرداخت شده که این رقم نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وی همچنین افزود: ما در زمینه نفت و گاز نیز رشد بسیار خوبی داشتیم. تا پایان سال رشد تولید گاز روزانه 100 میلیون متر مکعب اضافه می‌شود. گرچه شرایط جهانی و به ویژه توطئه برخی کشورها قیمت نفت را کاهش داده اما ما از این مشکلات با همت مردم عبور می‌کنیم. قیمت نفت نیز به این صورت باقی نمی‌ماند و هر چه توطئه انجام شود افق آینده ما روشن است.

روحانی خاطرنشان کرد: موفقیت ما به حفظ وحدت، انسجام و یکپارچگی ما و کنار گذاشتن اختلافات بستگی دارد. ما هم اهل یک کشوریم و زیر خیمه اسلام و ایران بوده و به قانون اساسی، رهبری و وحدت خود پایبندیم. ما باید مسائل ریز و جزئی مثل این جناح یا آن جناح، راست و چپ، این مذهب و آن مذهب، این دین و آن دین را کنار بگذاریم و افتخار کنیم که همگی ایرانی و مسلمانیم.

ادامه دارد

کد N640642

وبگردی