آفتاب

موفقیت حزب حاکم هند در انتخابات‌ ایالتی و محلی کشمیر

موفقیت حزب حاکم هند در انتخابات‌ ایالتی و محلی کشمیر

حزب حاکم بهاراتیا جانتای هند به عنوان یک عامل سیاسی تاثیرگذار در مناقشات منطقه هیمالیایی کشمیر ایفای نقش کرده است و نتایج آرای انتخابات محلی نشان می‌دهد این حزب هندو به دستاوردهای سیاسی بزرگی در منطقه مسلمان نشین کشمیر دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حزب با وجود اکثریت مسلمان در کشمیر توانسته با ملاقات‌های متعدد نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند با متحدان خود در منطقه کشمیر، کمپینی بزرگ برای خود تشکیل دهد.

در همین حال تحلیلگران معتقدند، نتایج انتخابات اخیر دو قطبی بودن وضعیت رای دهندگان این منطقه درگیر را به خوبی مشخص کرده است.

منطقه کشمیر بین دو کشور هند و پاکستان تقسیم شده است اما هر دو کشور ادعاهایی مبنی بر کنترل کل منطقه را مطرح می‌کنند. دو کشور بر سر مساله کشمیر تاکنون دو بار درگیر جنگ شده‌اند.

درهمین حال سروزیر ایالت کشمیر هند درباره نتایج انتخابات این منطقه متذکر شد که این نتایج نباید به منازعات در منطقه ربط داده شود.

وی افزود: این انتخابات درباره هند و پاکستان نبود و حتی ربطی به مساله کشمیر نداشت. ساکنان تنها به کسی که به نظرشان توانایی حل مشکلات روزانه آنها را دارد، رای داده‌اند.

به گفته کمیسیون انتخابات هند، حزب خلق دموکراتیک حامی هند در این انتخابات 26 کرسی به دست آورده است.

مقامات هندی اعلام کرده‌اند حدود 65 درصد از نزدیک به پنج میلیون واجد شرایط رای‌دادن، در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد حزب حاکم همچنین بتواند اکثریت آرا را در انتخابات ایالت جاکاند به دست آورد. به علاوه حزب بهاراتیا جانتا توانسته است اکثریت آرا را در ایالت‌های هارایانا، ماهاراشترا و مومبای به دست آورد.

انتهای پیام

کد N640598

وبگردی