آفتاب
حجت‌الاسلام رضایی:

راه مطالبه اصلی مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور است

راه مطالبه اصلی مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور است

بیرجند- امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مردم صدقه نمی‌خواهند، گفت: مردم خراسان جنوبی صدقه نمی خواهند و راه مطالبه اصلی از رئیس جمهور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی صبح چهارشنبه در ورزشگاه آزادی در جمع مردم استان اظهارکرد: توفیق زیارت ریاست جمهور در ماه ربیع اول نصیب مردم خراسان جنوبی شده است.

وی بیان کرد: یازدهمین سفر دولت یازدهم در آستانه یازدهمین سالگرد استان شدن خراسان جنوبی خدا را شاکریم که این سفر را نصیب ما کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: ما امروز به زیارت شخصیتی آمده ایم که یار عظیم الشان امام راحل و از بنیان گذاران و فرهنگ سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: خدا را شاکریم که زمام اجرایی جمهوری اسلامی ایران به دست چنین شخصیتی بوده که رهبری نیز ایشان را شخصیتی باتجربه، دلسورز، رئیس جمهوری مطلوب معرفی کرده است.

وی افزود: خراسان جنوبی ادبستان فرهنگ، علم و ادب است و این استان شخصیت های بزرگی از جمله عبدالعلی بیرجندی، آیت االله هادوی، حکیم نزاری، آیتی، عبادی، پرفسور گنجی، معتمدنژاد و شخصیت های بزرگی در سطح استان از جمله آیت الله واعظ طبسی، فردوسی پور، فاضل قاینی و ... در خود پرورش داده است.

وی با بیان اینکه مردم شهدای فراوانی تقدیم انقلاب کرده اند، گفت: این مردم رئیس جمهور متفکر وهوشمند می خواهند که الحمدالله رئیس جمهوری که صلاح جامعه را دانسته و دشمن را از روی برده خدا نصیبمان کرده است.

وی حق طبیعی مردم کویر را حفظ امنیت، تامین آب خوردن، کشاورزی، راه و ... دانست و گفت: در این راستا باید دولت فکر اساسی انجام دهد

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی اتصال با سه استان کشور را در بر می گیرد، گفت: حداقل انتظار این است تا حداقل از طبس راه آهن به مرکز استان بیاید.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه بیشترین کشته های استان در جاده های است، گفت: داشتن مسری دوبانده از نیازهای ضروری استان است.

وی با بیان اینکه مردم از نظر درآمد در رده های پایینی بوده امادرایثار، انفاق و رسیدگی به محرومین جلودار بوده اند، گفت: حضور متحد برادران سنی وشیعه مصداق جامعه اسلامی بوده که با عشق یه قران و اهل بیت در کنار هم زندگی می کنند.

وی بیان کرد: مردم مشکلات دولت را می دانند اما انتظار دارند دولتمردان به این استان فاخر فرهنگی توجه ویژه کنند.

کد N640558

وبگردی