آفتاب

ترمیم کابینه برزیل با حضور چند متحد دیلما روسف

ترمیم کابینه برزیل با حضور چند متحد دیلما روسف

رئیس‌جمهوری برزیل با انتصاب 13 وزیر جدید، تلاش کرد تا سیاستمداران متحدش را در ترمیم کابینه جای دهد و در همین حال تلاش کرد تا از اعلام نام‌های مرتبط با پرونده فساد مالی غول نفتی برزیل خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "دیلما روسف"، رئیس جمهوری برزیل در جریان ترمیم کابینه، "ادیسون لوبائو"، وزیر انرژی را که نامش در گزارشات تحقیقات اخیر در این کشور آمده است، برکنار کرد.

مال ادواردو براگا از حزب جنبش دموکراتیک برزیل به سمت وزارت انرژی رسید. سایر سیاستمداران جنبش دموکراتیک برزیل که از متحدان حزب کارگر روسف است در وزارتخانه‌های دیگر از جمله کشاورزی، حمل و نقل هوایی و وزارت خانه‌های منصوب شدند.

دولت جدید روسف کار خود را از اول ژانویه آغاز می‌کند. روسف تلاش کرد تا از اعلام اسامی افرادی که در جریان رسوایی اخیر نقش داشتند، امتناع کند. بازرسان می‌گویند، میلیاردها دلار رشوه به احزاب ائتلاف حاکم منتقل شده است. تاکنون 39 تن از سیاستمداران برزیل به فساد، پولشویی و اخاذی با تهدید متهم شده‌اند. به گفته دادستان‌ها، این رسوایی‌ فساد حدود 7 / 3 میلیارد دلار برای مالیات دهندگان و سرمایه‌گذاران کوچک در شرکت نفت دولتی پترو برای هزینه داشته است.

انتهای پیام

کد N640451

وبگردی