آفتاب
در سفر به اربیل؛

وزیر خارجه ایتالیا از اعزام 280 کارشناس نظامی به کردستان عراق خبر داد

وزیر خارجه ایتالیا از اعزام 280 کارشناس نظامی به کردستان عراق خبر داد

وزیر امور خارجه ایتالیا که به اربیل سفر کرده است با تبریک پیروزی‌های اخیر پیشمرگ‌ها در منطقه سنجار اعلام کرد که ایتالیا 280 کارشناس نظامی برای آموزش نیروهای پیشمرگ به عراق اعزام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با تاکید بر هماهنگی این کشور با اقلیم خودگردان کردستان برای مقابله با داعش گفت: به زودی 280 کارشناس نظامی ایتالیایی برای آموزش نحوه استفاده از سلاح‌های ساخت کارخانه‌های ما به پیشمرگ‌ها، به عراق اعزام خواهند شد.

جنتیلونی با تبریک پیروزی‌های اخیر پیشمرگ‌ها در منطقه سنجار به بارزانی گفت: افکار عمومی با دقت دستاوردهای نیروهای پیشمرگ را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه ایتالیا افزود: ایتالیا 23 فروند هواپیمای حاوی کمک‌های نظامی را به اقلیم کردستان داده است. این کمک‌ها شامل سلاح‌های سبکی چون موشک‌های آر‌پی‌جی و سامانه‌های ضدتانک است. همچنین ایتالیا برای کمک به آوارگان برنامه‌ریزی می‌کند.

این مقام دولت ایتالیا ادامه داد: هدف ما گسترش روابط با اقلیم کردستان عراق به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی است.

پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا سه‌شنبه پس از دیدار با مسئولان عراقی در بغداد وارد اربیل شد.

پیش از وی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اربیل رفته بود و با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد. وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با بارزانی با واکنش نسبت به اظهارات وی درباره استقلال اقلیم کردستان، تاکید کرد که اتحادیه اروپا از وحدت اراضی عراق حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N640225

وبگردی