آفتاب
حسینی خبر داد:

اعتبار ویژه برای کمیته المپیک،ورزش باستانی،کشتی،والیبال و وزنه‌برداری در بودجه94

اعتبار ویژه برای کمیته المپیک،ورزش باستانی،کشتی،والیبال و وزنه‌برداری در بودجه94

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از تصمیم این فراکسیون برای پیش‌بینی اعتبار ویژه کمیته ملی المپیک، ورزش باستانی، کشتی، والیبال و وزنه‌برداری در بودجه 94 خبر داد.

سیدهادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با ابراز امیدواری نسبت به پیش‌بینی اعتبار مناسب برای بخش ورزش در بودجه سال آینده، اظهار کرد: ما در مجلس مثل سال گذشته اگر بخش‌هایی مشکلی داشته باشند می‌توانیم قدری لایحه بودجه را از این حیث ترمیم کنیم مشروط به اینکه دوستان وزارت ورزش رایزنی‌های لازم را با مجموعه فراکسیون ورزش و کمیسیون‌های تخصصی مثل کمیسیون فرهنگی و همچنین کمیسیون تلفیق داشته باشند در این صورت ما هم کمک می‌کنیم که نواقص برطرف شود.

وی افزود: نکته‌ای که امسال مدنظر ماست این است که هم برای کمیته ملی المپیک و هم برای ورزش باستانی که یک موضوع جهانی است و از طرف ایران هدایت می‌شود و راجع به چند رشته بزرگ ورزشی در کشور مثل کشتی، والیبال و رشته‌هایی که سبب عزت و افتخار هستند مثل وزنه‌برداری و بعضی رشته‌هایی که امکان کمک به آن‌هاست اما به خاطر تقسیم نادرست اعتبارات توسط وزارتخانه در طول سال توجه چندانی به آنها نمی‌شود، به شکل جداگانه تصمیم‌گیری کنیم.

وی اظهار کرد: حدود 10 رشته ورزشی هستند که رشته‌های پایه محسوب می‌شوند. از طرفی وزارت ورزش به خاطر اینکه آمایش درستی از فضای ورزش در کشور ندارد و معمولا تصمیمات اعتباری‌اش بر اساس چانه‌زنی صورت گرفته و از سویی به خاطر عزت‌آفرینی که این رشته‌ها دارند و موجب تقویت غرور ملی می‌شوند و روحیه جامعه و مردم را شاداب می‌کنند باید ظرفیت‌های بهتری برای آن‌ها در نظر بگیریم تا به واسطه این ظرفیت‌های بهتر بتوانند با مشکلات کمتری مسیرشان را طی کنند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس افزود: ما معتقدیم استفاده از این روش باعث می‌شود بقیه هم مجاب شوند که اگر خود را به آن‌ها برسانند می‌توانند از ظرفیت‌های مناسب‌تری استفاده کنند؛ بنابراین فضای رقابت بین بقیه فدراسیون‌ها و رشته‌های ورزشی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: ما در حال بررسی این ایده از زوایای مختلف هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم از طریق فراکسیون ورزش، کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق این برنامه را به پیش ببریم.

انتهای پیام

کد N640079

وبگردی