آفتاب

موگابه 7 عضو دیگر کابینه خود را اخراج کرد

موگابه 7 عضو دیگر کابینه خود را اخراج کرد

رسانه‌های دولتی ونزوئلا اعلام کردند: موگابه هفت تن دیگر از اعضای کابینه خود از جمله دو وزیر و پنج معاون وزیر را در ادامه سیاست‌های ترمیم دولت خود که از اوایل ماه جاری میلادی آغاز شده، اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، تا به حال 16 وزیر از کابینه رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه اخراج شده‌اند.

ریاست جمهوری زیمبابوه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرایی که اخیرا از کابینه اخراج شده‌اند شامل فلورا بوکا، وزیر دولت در امور ریاست جمهوری، سیلوستر نگونی وزیر دولت در معاونت ریاست جمهوری و معاونین وزرای بهداشت، کار، اراضی حمل و نقل و عدالت هستند.

ترمیم کابینه دولت زیمبابوه پس از درگیری یک دهه‌ای جنایی در حزب زانو ‌پی اف رخ داد که اوایل دسامبر این درگیری به اوج رسید.

این گروه که توسط امرسون منانگاگوا، وزیر دادگستری رهبری می‌شد گروه دیگری به رهبری جویس موجورو معاون رئیس جمهور پیشین را شکست داد.

موجورو که به مدت 10 سال معاون موگابه است به اتهام توطئه ترور علیه ریاست جمهوری از قدرت برکنار شد و هفت وزیر کابینه دیگر که احتمال می‌رفت نسبت به موجورو وفادار باشند نیز اخراج شدند.

منانگاگوا که هم اکنون جانشین موجورو است معاون اول رئیس جمهوری زیمبابوه است و احتمالا جانشین وی خواهد شد. موگابه در فوریه 2015 ، 91 ساله خواهد شد.

انتهای پیام

کد N639834

وبگردی