آفتاب

خارطوم عذرخواهی رسمی اردن را خواستار شد

خارطوم عذرخواهی رسمی اردن را خواستار شد

وزارت خارجه سودان سفیر اردن در خارطوم را احضار و اعتراض شدید خود را نسبت به دخالت‌های معاون نماینده دائم اردن در سازمان ملل ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، وزارت خارجه سودان، عاید جمیل الدرارجه، سفیر اردن در خارطوم را به دلیل دخالت‌های معاون نماینده دائم این کشور در سازمان ملل و اظهارنظرهای وی در شورای امنیت پس از بیانیه دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی احضار کرد.

یوسف الکردفانی، سخنگوی وزارت خارجه سودان تاکید کرد: بیانیه اردن در شورای امنیت به منزله احیای آن چیزی است که دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی علیه سودان درخواست کرده است.

الکردفانی افزود: مطالبی که در بیانیه نماینده اردن به عنوان یک کشور عربی و دوست آمده بود موجب تعجب و شگفتی سودان شد. این بیانیه علاوه بر تناقض با موضع‌گیری‌های عربی و اسلامی کاملا با مواضع دادگاه کیفری بین‌المللی درباره سودان مخالف است.

وزارت خارجه سودان با اشاره به اینکه همه شهروندان این کشور به شدت این موضع غیرقابل توجیه را محکوم می‌کنند، بر لزوم عذرخواهی رسمی و علنی کشور اردن از سودان تاکید کرد چرا که این اقدام اردن را مغایر با روابط عادی دو کشور دانست.

انتهای پیام

کد N639535

وبگردی