آفتاب

نگرانی کره جنوبی درباره حمله سایبری به کامپیوترهای راکتورهای هسته‌ای این کشور

نگرانی کره جنوبی درباره حمله سایبری به کامپیوترهای راکتورهای هسته‌ای این کشور

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (سه شنبه) گفت، درز اطلاعات راکتورهای هسته‌ای این کشور یک حادثه جدی است که هرگز نباید رخ می‌داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پارک گئون‌ های، رئیس جمهوری کره جنوبی خواهان تحقیقات جامع درباره حمله سایبری به کامپیوترهای راکتورهای هسته‌ای کره جنوبی شد.

وی در نشست کابینه دولت کره جنوبی گفت: راکتورهای هسته‌ای مهمترین تاسیسات امنیتی هستند که ارتباط مستقیم با امنیت مردم دارند. در حال حاضر ما با وضعیتی جدی رو به رو هستیم که هرگز نمی‌بایست رخ می‌داد زیرا به امنیت ملی مربوط می‌شود.

این اظهارنظرهای وی در حالی منتشر می‌شود که اخیرا اطلاعات و مشخصات تاسیسات هسته‌ای کره جنوبی شامل تاسیسات کوریا هیدرو و ناکلیر پاور کو در اینترنت منتشر شد.

عامل حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای کره جنوبی که خود را "رئیس گروه ضد هسته‌ای در هاوایی" معرفی کرده علاوه بر آنکه ادعای هک و نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری شرکت کوربا هیدرو را مطرح کرده، تهدید کرد که دست به یک حمله سایبری دیگر زده و در آینده نزدیک به 100 هزار صفحه اسناد منتشر خواهد کرد مگر آنکه سه راکتور هسته‌ای کره جنوبی تا 25 دسامبر تعطیل شوند.

پارگ گئون های تصریح کرد، مردم کره‌جنوبی به سبب افشای اسناد داخلی و اطلاعات شرکت کوریا هیدرو در اینترنت بسیار نگران هستند و عامل حمله سایبری خواهان توقف فعالیت راکتورهای هسته‌ای کشور شده است.

وی از دادستان‌های کره جنوبی خواست درباره این حادثه تحقیقات جامعی انجام داده و کشف کنند که چه کسی پشت این حادثه بوده است.

انتهای پیام

کد N639510

وبگردی