آفتاب

وکیل گولن: درخواست استرداد موکلم از سوی ترکیه غیرقانونی است

وکیل گولن: درخواست استرداد موکلم از سوی ترکیه غیرقانونی است

وکیل روحانی در تبعید مخالف دولت ترکیه از بیانیه‌ای اعلام کرد: گمانه زنی‌های رسانه‌ای درباره استرداد موکلم اصلا درست نیست و این درخواست استرداد از جانب دولت ترکیه غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، نورالله آلبایراک وکیل فتح الله گولن روحانی ترکیه‌ای در تبعید، گفت: درخواست دولت ترکیه برای استرداد موکلم اقدامی غیرقانونی است. گولن پیشتر توسط سیستم قضایی آمریکا به خاطر پرونده‌هایی که علیه‌ او اعلام شده مورد بازجویی قرار گرفته است.

در همین حال دادستان کل استانبول نیز مساله تحت پیگرد گولن را پس از انجام عملیات دولت آنکارا علیه خبرنگاران، تهیه کنندگان و افسران پلیس که در افشای رسوایی دولت ترکیه دست داشتند در 14 دسامبر سال جاری میلادی مطرح کرد اما نماینده حقوقی گولن در بیانیه‌ای گفت: حقیقت این است که چنین درخواستی برای استرداد این روحانی در تبعید که هم اکنون در آمریکا به سر می‌برد غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهادت دادن موکلم تنها باید از طریق سیستم قضایی کشوری که در آن است صورت گیرد.

دولت ترکیه در صورتی که خواستار اخراج گولن از آمریکا است باید شواهدی را مستقیما به آمریکا ارائه دهد و اگر این درخواست از جانب مقام‌های واشنگتن مورد پذیرش قرار گیرد روند قضایی توسط دادگاه‌های فدرال آمریکا و نه حزب حاکم سیاسی انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N639417

وبگردی