آفتاب
تاجگردون مطرح کرد

توجه وی‍ژه به مناطق محروم در بودجه عمرانی 94

توجه وی‍ژه به مناطق محروم در بودجه عمرانی 94

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بودجه عمرانی 94 به مناطق محروم توجه ویژه‌ای شده است.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه وبویراحمد افزود: توجه به مناطق محروم در رویکرد دولت تدبیر و امید که با هم‌افزایی مجلس همراه است بیانگر برداشتن گام‌های عملی برای تحقق اهداف توسعه متوازن و جبران عقب ماندگی های مناطق محروم است.

وی تصریح کرد: با وجود این شرایط،، برای کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و افزایش تولید ناخالص کشور وفاق و همدلی و هم‌افزایی و برنامه‌ریزی هفدمند بیشتری را مطالبه می‌کند.

وی اعلام کرد: در سال 94 برای عمران و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد 425 میلیارد تومان اعتباراختصاص یافته است. این اعتبار از محل اعتبارات ملی و ماده 180 مناطق محروم برای شتاب‌بخشی طرح‌های عمرانی این استان کمتر توسعه یافته پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: 240 میلیارد تومان این بودجه از محل اعتبارات ملی و 185 میلیارد تومان از محل ماده 180 مناطق محروم در سال آینده برای طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده است. در سال جاری 115 میلیارد تومان به پروژه های عمرانی در دست اجرا ی کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته است.

بودجه ملی پروژه های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی با بیان ایسن‌که «بودجه ماده 180 مناطق محروم امسال 850 میلیارد ریال بود که این بودجه در سال 94 افزایش 60 درصدی داشته است.» افزود: طرح راه آهن- یاسوج اقلید، ساخت بیمارستان آموزشی یاسوج، بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج، راه چرام به باباکلان، آبرسانی به شهر لنده، جاده بابامیدان، گچساران به بهبهان، سد شیو و سد سرخ از مهمترین طرح‌هایی است که در اولویت بودجه 94 این استان قرار دارد.

انتهای پیام

کد N639339

وبگردی