آفتاب
یک عضو بنیاد باران :

برای مقابله با فساد مشکل نبود قانون وجود ندارد

برای مقابله با فساد مشکل نبود قانون وجود ندارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که در کشور برای مقابله با فساد اقتصادی مشکل قانون نداریم اظهار کرد: عامل ایجاد فساد، دور زدن قانون و رانت خواری است.

جلال جلالی زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌با اشاره به تاکید رهبری بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با فساد اقتصادی گفت‌: فساد اقتصادی همانند یک بیماری و میکروب در بدنه اجرایی کشور نفوذ کرده و ما هر روز شاهد پرونده های جدید فساد اقتصادی هستیم.

وی افزود: افشای این پرونده ها یک هشدار جدی برای مسئولان است، زیرا فساد اقتصادی به نظام و مردم ضرر وارد می‌کند به نظر من نباید تنها با مطرح کردن مفاسد و روی کاغذآوردن آن‌ها ، با این پدیده مقابله کرد.باید مسوولان کشور با فساد اقتصادی برخورد جدی داشته تا ریشه این فساد ها خشک شود ، زیرا در غیر این صورت بیماری فساد اقتصادی به همه اقشار مردم سرایت کرده و دود آن به چشم همه خواهد رفت.

این عضو بنیاد باران همچنین با بیان این‌که مسوولان کشور باید بدون هیچ واهمه و ترسی با عوامل فساد برخورد کرده و این افراد را به مردم معرفی کنند خاطر نشان کرد : باید بیشترین مجازات ها برای مفسدان اقتصادی اعمال شود تا دیگر کسی جرات نکند به بیت المال دست اندازی کند و مردم هم نسبت به نظام بدبین نشوند.

جلالی زاده در پاسخ به این پرسش که چرا اقدام قاطعی از سوی مسوولان در مقابله با فساد وجود ندارد گفت: مسوولان دولت قبل متهم به فساد اقتصادی هستند و آن‌ها نمی توانستند با پدیده فساد مقابله کنند چون به ضرر خود آن‌ها تمام می شد .دولت جدید نیز به مقابله با پدیده فساد رفته، اما آنچه مورد انتظار مردم بوده است را تاکنون برآورده نکرده است. قوه قضاییه نیز به عنوان مجری عدالت در کشور باید با متخلفان برخورد قاطعی داشته باشد تا دیگر کسی از سهل انگاری مسوولان سوءاستفاده نکند.

این فعال سیاسی در پایان اظهار کرد: ما در کشور برای مقابله با فساد قانون زیاد داریم اما آنچه مهم است اجرای این قوانین است مشکل اصلی ما دور زدن قانون و رانت خواری است.

انتهای پیام

کد N639301

وبگردی