آفتاب

تاکید بارزانی بر لزوم وحدت کردها و عرب‌های عراق

تاکید بارزانی بر لزوم وحدت کردها و عرب‌های عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق بر لزوم برادری میان کردها و عرب‌هایی که به همزیستی مشترک ایمان دارند، تاکید کرد و گفت: عرب‌هایی که با داعش همکاری داشته‌اند در جنایت‌های این گروه شریک هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسعود بارزانی، ‌رئیس این اقلیم در استان دهوک دیداری با عبدالله عجیل الیاور، شیخ عشیره الشمر داشت و الیاور به رئیس اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگ به دلیل آزادسازی مناطق گسترده‌ای از استان نینوا و بیرون راندن افراد مسلح داعش در سنجار،‌ بیعة و زمار، به وی تبریک گفت.

بارزانی نیز از شیخ عشیره الشمر قدردانی کرده و بر برادری میان کردها با عرب‌هایی که به همزیستی مشترک ایمان دارند و با تروریست‌های داعش نیز ارتباطی نداشته‌اند، تاکید کرد.

وی افزود: عرب‌هایی که در جنایت‌های داعش مشارکت کرده و با این گروه‌ دست به جنایت‌هایی در حق اقشار دینی و قومی بویژه ایزدی‌ها زدند، در این جنایت‌ها مسئول بوده و در اقدامات گروه تروریستی داعش، شریک هستند.

پیشتر بارزانی در کنفرانسی خبری در کوه‌های سنجار بر اهمیت هماهنگی میان دولت مرکزی با دولت اقلیم کردستان در جنگ علیه داعش تاکید کرد و عنوان داشت که اقلیم کردستان آماده حمله به داعش است.

انتهای پیام

کد N639274

وبگردی