آفتاب

کشته و زخمی شدن 26 تن در جدیدترین درگیری‌های بنغازی

کشته و زخمی شدن 26 تن در جدیدترین درگیری‌های بنغازی

منابع پزشکی و امنیتی لیبی اعلام کردند، در پی درگیری میان نیروهای حامیان دولت و شبه‌نظامیان در شهر بنغازی واقع در شرق این کشور 16 تن کشته و 10‌ها تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای وفادار به خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی و افرادی که عبدالله الثنی نخست‌وزیر لیبی را به رسمیت می‌شناسند، برای چندین هفته است که با شبه نظامیانی که کنترل بنغازی و طرابلس پایتخت را بر عهده گرفته‌اند، درگیر هستند.

مرکز پزشکی بنغازی اعلام کرده که اجساد هفت تن را به این بیمارستان منتقل کرده و 35 تن دیگر نیز که در این درگیری‌ها زخمی شدند به این بیمارستان آورده شدند تا تحت درمان قرار گیرند.

منابع پزشکی لیبی همچنین اعلام کردند که تلفات این درگیری‌ها همگی از نیروهای حامی دولتی و یگان‌های حفتر هستند اما شبه نظامیان به ندرت تعداد تلفات خود را در درگیری‌ها با نیروهای دولتی اعلام می‌کنند.

در همین حال در پی حمله مردان مسلح به یک ایست بازرسی در منطقه‌ای واقع در غرب لیبی هفت سرباز کشته شدند.

اوایل ماه جاری میلادی نیز شبه‌نظامیان یک رژه نظامی را در شهر "درنه" برگزار کردند. سه سال پس از کشته شدن معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی این کشور با اقدامات تروریستی شبه‌نظامیان مواجه است که اکثرا به نیروهای دولتی و امنیتی و مردم این کشور حمله می‌کند.

انتهای پیام

کد N639249

وبگردی