آفتاب

نشان دادن عمق با «نقطه»

نشان دادن عمق با «نقطه»

یک هنرمند با ایده گرفتن از فرم سقف مساجد و گنبدها، تابلوهای آبستره‌ای را با کشیدن نقطه‌های فراوان خلق کرده است.

شاه‌پری بهزادی در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی برگزاری تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی‌اش در ایران، اظهار کرد: در این نمایشگاه، 10 تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف به سبک آبستره به‌نمایش گذاشته شده و تکنیک همه‌ی کارها، اکریلیک روی بوم است.

او گفت: آثار حاضر در این نمایشگاه براساس سقف گنبدها و مساجد خلق شده‌اند و تم اصلی آن‌ها عمقی است که در این‌گونه سقف‌ها دیده می‌شود. من برای نشان دادن این عمق، از نقطه استفاده کرده‌ام و بیشترین چیزی که این تابلوها به مخاطب القا می‌کنند، عمق است.

این هنرمند همچنین بیان کرد: سبک آبستره همیشه موضوع ادبیات را از بین می‌برد و تصویر است که حس را القا می‌کند. من چون به‌دنبال نشان دادن عمق، تیرگی و روشنایی بودم، این موضوع را برای نمایشگاه تازه‌ام انتخاب کرده‌ام. این آثار نیز براثر تجربه‌های دیداری به‌وجود آمده‌اند.

بهزادی افزود: در 10 سالی که به‌صورت حرفه‌ای کار نقاشی می‌کنم، همیشه با سبک آبستره کار کرده‌ام. من دیپلم و لیسانس گرافیک از دانشگاه آزاد دارم و بعد از تمام شدن تحصیلاتم از سال 1378 به‌صورت تجربی روبه نقاشی آوردم و تا کنون چند نمایشگاه در کشورهای اروپای شرقی برگزار کرده‌ام. نمایشگاه «یک نقطه» نیز هفتمین نمایشگاه انفرادی من در ایران است.

این نمایشگاه از 28 آذر تا هفتم دی‌ماه از ساعت 14 تا 20 در گالری اعتماد به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست،‌ شماره 4 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

انتهای پیام

کد N639128

وبگردی