آفتاب

پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات برگزار می شود

پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات برگزار می شود

پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات در 7 محور اصلی اردیبهشت ماه 94 همزمان با روز جهانی ارتباطات برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مجری و متولی برگزاری جشنواره ملی فاوا، محورهای پنجمین دوره این جشنواره را اعلام کرد.

براین اساس این جشنواره در 7 محور اصلی شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات ، دولت الکترونیکی، ارائه محتوا و خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات، توسعه خدمات روستایی و مناطق محروم و پژوهش، نوآوری، صنعت و تجاری سازی، اطلاع رسانی و رسانه های نوین و توسعه خدمات پستی در کشور برگزار می شود. 

سید مجتبی هاشمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اصلاح محورهای پنجمین دوره جشنواره ملی فاوا خبر داد و با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات به منظور اعتلای جشنواره فاوا گفت: در صدد هستیم تا این جشنواره را در سطح ملی ارتقا داده و در آینده نزدیک آن را به یک جشنواره بین المللی تبدیل کنیم.

معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات گفت: برنامه ریزی برای برگزاری بهینه این جشنواره از چند ماه گذشته آغاز شده و براین اساس محورهای جشنواره با توجه به این رویکرد به تصویب رسیده است.

وی در ارتباط با محور شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات گفت: پشتیبانی، خدمات فنی مهندسی، ترانزیت و ارتباطات بین الملل، ایجاد و ارائه خدمات مراکز داده و  اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات از جمله زیرمحورهای محور شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات هستند که در این جشنواره ارزیابی می شود؛ دولت الکترونیکی نیز با زیرمحورهای پنجره واحد خدمات و دستگاه های ملی و استانی برتر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

هاشمی ادامه داد: همچنین در محور ارائه محتوا و خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات، زیر محورهای برنامه های کاربردی تلفن همراه، ایجادکنندگان بستر مدیریت، تولید و انتشار محتوای ایرانی- اسلامی، خدمات الکترونیکی تجاری شده، نرم افزارهای ویژه توسعه خط و زبان فارسی در بستر دیجیتال و تولیدکنندگان محتوای ایرانی- اسلامی ارزیابی می شوند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: در محور توسعه خدمات روستایی و مناطق محروم، نوآوری در ارائه خدمات نیز مورد بررسی قرار می گیرد؛ همچنین در محور اصلی پژوهش، نوآوری، صنعت و تجاری سازی بر زیرمحورهای پژوهش های برتر، تولید تجهیزات برتر، نرم افزارهای ثبت شده و ثبت اختراع شده، صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی، نرم افزارها و تجهیزات ویژه افراد کم توان و دارای معلولیت تاکید می شود؛ همچنین در محور اطلاع رسانی و رسانه های نوین نیز زیر محورهای پایگاه های اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی داخلی، تولید محتوای خبری در حوزه ICT ، یادداشت، مصاحبه، گزارش و اخبار بررسی می شود.

وی همچنین توسعه خدمات پستی در کشور را از دیگر محور های اصلی پنجمین جشنواره ملی فاوا عنوان کرد و گفت: در این محور نیز بکارگیری خدمات پستی در دستگاه های اجرایی و فعالین در بخش پست مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

کد N638835

وبگردی