آفتاب

کره شمالی: ارتش یک میلیونی، انرژی اتمی و 3000 کارشناس سایبری

کره شمالی: ارتش یک میلیونی، انرژی اتمی و 3000 کارشناس سایبری

اگرچه کره شمالی در پایین‌ترین رتبه در میان کشورهایی که از تاسیسات اینترنتی برخوردارند قرار دارد اما این کشور دارای یگانی متشکل از سه هزار کارشناس سایبری، یک ارتش 2 / 1 میلیون نفری و یک برنامه تسلیحات اتمی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم هئونگ هوانگ، یکی از پناهندگان کره شمالی می‌گوید: اکثر اعضای این یگان سایبری از دانشگاه‌های عالی رتبه همچون دانشگاه کیم ایل سونگ استخدام شده و برای مقابله با انزوای کشورشان به مهاجمان و مدافعان گروهی تبدیل می‌شوند.

وی افزود: آن‌ها در ساختمان‌هایی شیک و لوکس در پیونگ یانگ به شکل گروهی زندگی می‌کنند با اتوبوس رفت و آمد کرده واجازه دارند تا آخر هفته‌ها با خانواده و دوستان خود دیدار کنند.

کره شمالی کشور فقیری است اما منابع مالی بسیار زیادی را برای آنچه که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ضروری می‌داند هزینه می‌کند. این کشور بهترین کامپیوترها را فراهم کرده و این افراد می‌توانند مهارت‌های حمله سایبری را آموخته و آن را تقویت کند.

کیم هئونگ هوانگ ادامه داد: اخیرا این یگان جمع آوری داده از شبکه‌های خارجی و تحلیل آن‌ها را آموزش دیده و گمان می‌کنم که کره شمالی پشت حمله سایبری به سونی پیکچرز قرار دارد. کیم جونگ اون به هک کردن سیستم‌های کامپیوتری علاقمند است چرا که مهارت‌های سایبری موثرترین راه برای به راه انداختن جنگ هستند.

هک کردن سیستم‌های کامپیوتری حتی می‌تواند در زمان صلح صورت گیرد و هزینه کمتری نسبت به ساخت تسلیحات کشتار جمعی دارد. هک کردن از نظر زمانی و تاثیر بسیار موثرتر است.

در همین حال بروک کلینگنر، یکی از محققان ارشد در حوزه شمال شرق آسیا در موسسه هریتج واقع در واشنگتن و معاون سابق رئیس بخش کره در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا گفت: همیشه این تصور وجود دارد که کره شمالی هرگز تهدیدهای خود را عملی نمی‌کند. اما گاهی باید گفت که گاهی این کشور تهدیدهای خود را عملی می‌کند. شما نمی‌توانید همیشه تهدیدهای کره شمالی را به راحتی نادیده بگیرید.

وی افزود: نگرانی‌ها نسبت به مهارت هک کردن کره شمالی و همچنین ظرفیت‌های حمله سراسری‌اش افزایش یافته است.

انتهای پیام

کد N638773

وبگردی