آفتاب

آمریکا روس‌ها را از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود اخراج می‌کند

آمریکا روس‌ها را از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود اخراج می‌کند

آمریکا قصد دارد تا تمامی پرسنل نظارتی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های روسی در این کشور را پس از بررسی سوابق افراد با شهروندان آمریکایی جایگزین کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این لایحه توسط مایک راجرز، نماینده کنگره آمریکا و در ماه مه سال 2014 مطرح و در 9 دسامبر تصویب شد.

انتظار می‌رود باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قانون مجوز اطللاعاتی سال 2015 را به زودی به امضا برساند. براساس این قانون وزارت خارجه باید اطمینان دهد که تمامی سمت‌های نظارتی در ساختمان‌های دیپلماتیک آمریکا در روسیه توسط شهروندان آمریکایی مدیریت می‌شود که بررسی‌های سوابق درباره آن‌ها اعمال شده باشد.

این قانون وزارت خارجه را مسئول آماده کردن برنامه‌ای برای کنگره آمریکا کرده است که طبق آن اعتماد و استفاده از شهروندان محلی در ساختمان‌های دیپلماتیک آمریکایی کاهش یابند.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند این تصمیم در پی عدم اعتماد مقامات سیاسی به کارمندان روسی خود مبنی بر انتقال اطلاعات به خارج از سفارتخانه یا کنسولگری‌ها اتخاذ شده است.

در بخش دیگری از این قانون همچنین به ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی حساس در هر یک از ساختمان‌های دیپلماتیک آمریکا در روسیه و هر کشوری که با روسیه مرز مشترک دارد یا پیش از آن عضو اتحاد جماهیر شوروی بوده اشاره شده است. کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌هایی هم که این بخش را دارند موظف به روز آمد کردن آن هستند.

گفته می‌شود این اقدام برای افزایش امنیت اطلاعات آمریکا در این کشورها صورت گرفته است.

برخی تحلیل‌گران نیز این اقدامات را واکنشی به تهدیدات ناشی از فعالیت هکرهای روسی می‌دانند. این قانون همچنین امنیت سایبری در اوکراین را مورد توجه قرار داده و بر ضرورت افزایش همکاری بین آژانس‌های قانونی و اطلاعاتی آمریکا و اوکراین در جهت بهبود سیاست‌های امنیتی سایبری تاکید کرده است.

در این قانون از رئیس جمهوری آمریکا خواسته شده تا به تعهدی برای پیگیری جرایم سایبری توسط افرادی از داخل و خارج از اوکراین دست یابند.

در این قانون همچنین بر ضرورت ایجاد یک برنامه با ظرفیت با اوکراین که حاصل تلاش‌های مشترک اطلاعاتی و توافقی بین آژانس‌های اطلاعاتی و قانونی اوکراین و آمریکا است تاکید شده است.

انتهای پیام

کد N638761

وبگردی