آفتاب
استقبال از پاسخگویی به دانشمند بی‌خدا/

«استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» به چاپ هشتم رسید

«استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» به چاپ هشتم رسید

کتاب «استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» نوشته عیسی کشوری توسط انتشارات سیب سبز به هشتمین نوبت چاپ خود رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، استیون هاوکینگ یکی از دانشمندان بزرگ فیزیک دنیا است که علاوه بر اکتشافاتی در کیهان‌شناسی و سیاه‌چاله‌ها، نظریاتی در مورد هستی و آفرینش ارائه کرده است که واکنش دانشمندان و اندیشمندان جهان را به همراه داشته است. «طرح بزرگ» و «تاریخچه زمان» از آثار مشهور او هستند که در فهرست کتاب‌های پرفروش جهان جا دارند.

هاوکینگ در تالیفات خود اشاره کرده که جهان، خود به خود به وجود آمده و نیازی به توسل و استمداد از خداوند ندارد. این دانشمند همچنین معتقد است بهشت و جهان دیگر افسانه است و مفهومی است که به خاطر ترس انسان از مرگ، تولید شده است. کتابی که عیسی کشوری با عنوان «استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» تالیف کرده، در مقام پاسخی بر مواضع و نظریات هاوکینگ است.

کشوری در روش پاسخگویی خود، با استفاده از دستاوردهای فیزیک و علوم تجربی و همچنین عقاید اندیشمندان دینی و عرفانی، افکار و مواضع هاوکینگ را نقد و بررسی کرده است. کشوری در کتاب مذکور اشاره می‌کند که موضوعاتی چون خدا و بهشت، در زمره مفاهیم مادی جا نمی‌گیرند که با کمک علم فیزیک بتوان آن‌ها را انکار کرد. هاوکینگ هم در واکنش به انتشار این کتاب، از نویسنده آن تشکر کرده است.

کتاب «استیون هاوکینگ، خداوند و بهشت» به تازگی به چاپ هشتم رسیده است.

با احتساب این اثر، تا به حال 18 کتاب از عیسی کشوری در حوزه موضوعات مختلف مانند ادبیات داستانی، فیزیک، خداشناسی و حقوق به چاپ رسیده است. کتاب «کاربرد فقه در حقوق» از این نویسنده به عنون کتاب نمونه سال معرفی شده است.

عناوین کتاب‌هایی که کشوری به چاپ رسانده، به ترتیب عبارت است از: چرقه‌ای در دل تاریکی، قصه‌های فولکلوریک زاگرس نشینان، هدف زندگی، هاوکینگ خداوند و بهشت، حقوق به زبان ساده، کاربرد قواعد فقه در حقوق، مرور زمان در حقوق اسلام،‌ مسئولیت سازندگان کالاهای خطرناک، تجدید نظر در احکام قضایی، طلاقهای به حکم دادگاه، مضاربه در حقوق بانکی، ضرورت احیای خانه‌های انصاف (شوراهای حل اختلاف)، حقوق مدنی کاربردی، آیین دادرسی مدنی کاربردی، قاعده عسر و حرج با مطالعه تطبیقی، مبانی حقوقی تجدید نظر خواهی مقامات عمومی، لطایف القضا.

کد N638706

وبگردی