آفتاب
سلطانی‌فر خبر داد:

ایجاد مناطق گردشکری در 3000 کیلومتر نوار ساحلی جنوب کشور

ایجاد مناطق گردشکری در 3000 کیلومتر نوار ساحلی جنوب کشور

بوشهر - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مناطق گردشکری در 3000 کیلومتر نوار ساحلی جنوب کشور ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی‌فر صبح دوشنبه در ارتباط با برنامه‌های سفر به نوار جنوبی ساحلی کشور و استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است و هم‌اکنون در حال تلاش برای توسعه گردشگری در جنوب هستیم.

وی از نوار ساحلی جنوب کشور به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم برای توسعه گردشگری یاد کرد و ادامه داد: بررسی‌های خوبی را نسبت به نوار ساحلی جنوب کشور از چابهار تا بوشهر داشتیم تا بتوانیم دهکده‌های گردشگری را در این مناطق ایجاد کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به وجود حدود سه هزار کیلومتر نوار ساحلی در جنوب کشور، افزود: این سواحل دارای پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگریهستند که باید به خوبی از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون از سواحل جنوب کشور به خوبی در بحث گردشگری استفاده شنده است، اذعان داشت: در شمال کشور 900 کیلومتر نوار ساحلی داریم که دارای تراکم بالایی است.

سلطانی‌فر با اشاره به برنامه دولت برای تمرکز بر توسعه گردشگری نوار ساحلی جنوب کشور، اضافه کرد: تلاش داریم تا با استفاده از این سواحل زمینه ایجاد چند دهکده گردشگری در جنوب کشور فراهم شود که باید زمینه حضور گردشگران بخش خصوصی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به بررسی امکان ایجاد مناطق گردشگری در سه استان جنوبی کشور، تصریح کرد: برای ایجاد سه نقطه گردشگری در استان بوشهر به همراه استاندار بوشهر تمرکز خواهیم کرد و کار کارشناسی در این زمینه صورت می‌گیرد و امیدواریم شاهد اجرای جابه‌های گردشگری در این منطقه باشیم.

کد N638606

وبگردی