آفتاب

پاکستان مدعی بازداشت چند مظنون مرتبط با حمله به مدرسه پیشاور شد

پاکستان مدعی بازداشت چند مظنون مرتبط با حمله به مدرسه پیشاور شد

مقامات پاکستان از بازداشت چندین تن در ارتباط با حمله طالبان به مدرسه‌ پیشاور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، این مقام‌ها از افشای نام این مظنونین و یا ارائه اسناد و مدارک علیه آن‌ها امتناع کردند آن هم در زمانی که سیاستمداران و نیروهای امنیتی افغانستان به خاطر ناکامی در رسیدگی به اقدامات تروریستی در این کشور با انتقادهای شدیدی مواجه شده‌اند.

نثارعلی خان، وزیر کشور پاکستان گفت: تعدادی مظنون که تسهیل کننده راه برای انجام این حمله بوده‌اند به دادگاه فرستاده شده‌اند.

وی افزود: روند تحقیقات به خوبی در جریان است.

با این حال مفسران بارها به ناکامی سیستم قضایی پاکستان که در آن پرونده‌ها به خاطر کمبود شواهد شکست خورده‌اند به عنوان یکی از عامل‌های اصلی برای جلوگیری از تحت پیگرد قرار دادن تروریست‌ها اشاره کردند.

از زمان رخ دادن این حمله تروریستی در مدرسه پیشاور خشم عمومی افزایش یافته است. هفت عامل انتحاری طالبان به این مدرسه حمله کرده بودند و باعث کشته شدن 148 تن از جمله 132 دانش آموز شدند.

طالبان پاکستان گفت: حمله اخیر اقدامی تلافی جویانه نسبت به عملیات‌های ارتش در وزیرستان شمالی بوده که در آن بیش از 1200 شبه نظامی کشته شده‌اند.

روز شنبه هزاران تن از مردم پاکستان در سراسر این کشور گرد هم آمده و برای کشته شدگان عزاداری کرده و خواستار اقدام دولت در این زمینه شدند.

همزمان عزاداران شعارهایی همچون "مرگ بر تروریست"، "زنده باد ارتش پاکستان"، "خون شهیدان نباید پایمال شود" و "طالبان وحشی است" سر دادند.

انتهای پیام

کد N638437

وبگردی