آفتاب

ادامه یافتن درگیری‌ها میان شبه نظامیان لیبی و ارتش این کشور

ادامه یافتن درگیری‌ها میان شبه نظامیان لیبی و ارتش این کشور

در حالی که هواپیماهای وابسته به نیروهای خلیفه حفتر یکی از نیروگاه‌های برق نزدیک شهر سرت واقع در مرکز لیبی را مورد هدف قرار دادند نیروهای فجر لیبی دایره کنترل خود بر مسیر ساحلی غرب طرابلس را گسترش دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، شرکت برق لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، فرمانده بازنشسته ارتش ملی لیبی، در حملات هوایی خود نیروگاه برق شهر سرت را که در فاصله 30 کیلومتری شهر القبیبة واقع شده، هدف قرار دادند.

منابع وابسته به شرکت برق لیبی اعلام کردند که در این حملات خسارت مادی بسیار زیادی به تاسیسات برقی وارد شده است.

این در حالیست که شهر سرت هنوز تحت کنترل نیروهای "بازدارنده" وابسته به ستاد مشترک ارتش لیبی قرار دارد.

حمله به این نیروگاه برق پس از وقوع درگیری‌های شدید در اطراف بندر نفتی السدرة میان نیروهای حفتر و نیروهای وابسته به ستاد مشترک ارتش لیبی که برای بازگرداندن بنادر و چاه‌های نفتی در این منطقه مستقر شده‌اند صورت گرفت.

منابع نظام اعلام کردند که هواپیماهای نیروهای خلیفه حفتر طی 10 روز گذشته حدود 50 مرتبه به اطراف بندر السدرة حمله کردند.

در غرب لیبی نیز نیروهای وابسته به ستاد مشترک ارتش لیبی و شبه نظامیان فجر لیبی کنترل شهر رقدالین را که در حد فاصل میان طرابلس تا گذرگاه مرزی راس جدید قرار دارد، به دست گرفته‌اند.

منابع اعلام کردند: نیروهای فجر لیبی هدف خود از ورود به شهر رقدالین را تحت پیگرد قرار دادن نیروهای قبایلی که از خلیفه حفتر حمایت می‌کنند اعلام کردند.

این منابع همچنین اعلام کردند که نیروهای فجر لیبی کنترل دو منطقه "العسه" و "طویلة الغزاله" را به دست گرفته و آماده حمله به پایگاه هوایی "الوطیة" هستند.

از سوی دیگر منابع اعلام کردند که در جریان درگیری‌های شدید میان ارتش لیبی و شورای انقلابیون بنغازی در محور "بنینا سی فرج" این شهر، سالم محمود الدرسی، رئیس بخش سری نیروهای ویژه کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی در ادامه افزودند: نیروهای ارتش طبق برنامه تعیین شده خود به سمت اهداف خود در حال پیشروی هستند و طی دوره آتی کنترل کامل بنغازی را به دست خواهند گرفت.

انتهای پیام

کد N638295

وبگردی