آفتاب

مورینیو: امیدوارم داور وظیفه‌اش را خوب انجام دهد

مورینیو: امیدوارم داور وظیفه‌اش را خوب انجام دهد

سرمربی چلسی پیش از رویارویی با استوک سیتی ابراز امیدواری کرد داور مسابقه بتواند از پس وظیفه‌ای که دارد به خوبی برآید.

به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های استوک سیتی و چلسی امشب از ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه بریتانیا آغاز خواهد شد. استوک اکنون 19 امتیازی است و در رده سیزدهم جدول رده بندی قرار گرفته است. آنها از پنج دیدار پیشین خود فقط یک برد کسب کرده اند که به پیروزی سه بر دو مقابل آرسنال بازمی‌گردد. سه شکست مقابل برنلی، منچستریونایتد و لیورپول و یک تساوی هم مقابل کریستال پالاس عملکرد نه چندان مطلوب آنها در دیدارهای اخیرشان را نشان می دهد. از سوی دیگر چلسی با 39 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به منچسترسیتی در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد. آبی های لندن در پنج دیدار گذشته شان عملکرد خوبی داشته و چهار دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. تنها یک شکست در کارنامه آنها ثبت شده که به دیدار مقابل نیوکاسل یونایتد در سنت جیمز پارک بازمی‌گردد.

چلسی فصل گذشته با نتیجه سه بر دو در بریتانیا مغلوب شده بود. ژوزه مورینیو امیدوار است که نایل سواربریک، داور دیدار تیمش با استوک سیتی عملکرد خوبی داشته باشد. وی در این زمینه گفت: اگر داور مسابقه درک کند در چه صحنه هایی روی یک بازیکن خطا می شود و پس از آن که خطا شد باید قانون را اجرا کند، هیچ مشکلی وجود ندارد. برای این دیدار یک داور بسیار خوب نیاز است. یک داور خونسرد و با تجربه که خیلی خوب آن چیزهایی که گفتم را بداند. تمام اتفاق هایی که در محوطه جریمه دو تیم رخ می دهد اهمیت بالایی دارند و باید تصمیم های مهمی در آن گرفته شوند. با تیبو کورتوآ، دروازه‌بان تیم مان صحبت و او را برای این دیدار آماده کردم اما این داور مسابقه است که باید بداند چه چیزی در یک مسابقه فوتبال خطاست و چه چیز دیگری خطا نیست. اینها را داوران باید از روی قوانینی که فوتبال دارد یاد گرفته باشند. قوانین فوتبال در همه جا یکسان هستند. به همین خاطر فکر نمی‌کنم باز هم با مشکل رو به رو شویم.

آقای خاص در ادامه گفت: می دانم که برای همه تیم ها بازی کردن با این شرایط در زمین استوک سیتی بسیار سخت است. ما هم استثنا نیستیم. باز هم تاکید می کنم برای این دیدار نگران نیستم زیرا بازی داور دارد. داوری که می داند در هر صحنه باید چه تصمیمی بگیرد. اینها فوتبال را زیباتر می کنند. داور در زمین مسابقه است تا قضاوت کند. من نباید کاری انجام دهم.

مورینیو در ادامه به صحبت در مورد رویارویی دیدیه دروگبا، مهاجم چلسی با رایان شوکراس، مدافع استوک سیتی پرداخت. شوکراس در دیدار مقابل سوانسی سیتی روی ویلفرد بونی خطا کرد تا داور یک پنالتی را به سود حریف بگیرد. سرمربی سوآنسی پس از آن دیدار به سرزنش بازیکن خودش پرداخت. سرمربی چلسی در این زمینه هم گفت: آیا انتظار یک جنگ را دارید؟ به نظر من یک بازیکن تلاش می کند تا توپ را گل کند و دیگری تلاش می کند مانع از این کار شود. اگر مدافع حریف بتواند کارش را که متوقف کردن بازیکن ما است، به خوبی انجام دهد، باید در تونل ورزشگاه منتظر من باشد تا برای نمایش خوبش به او تبریک بگویم. اگر او نتواند کارش را از روش خوبی انجام دهد و مرتکب خطا شود، امیدوارم داور کارش را به خوبی انجام دهد. فراموش نکنید که تیم ما یک تیم فیزیکی است. ما مشکلی از این نظر نداریم. نمانیا ماتیچ یک بازیکن خوب است. شما می توانید یک بازیکن خوب باشید اما نه زیاد روی حریفان خطا کنید و نه خیلی فیزیکی بازی کنید. ماتیچ از این دست بازیکنان است که فقط فوتبال بازی می کند. فقط به کارهایی که در داخل زمین انجام می دهد نگاه کنید. بازیکنی با پای چپ فوق العاده.

ژوزه مورینیو در پایان کنفرانس خبری اش هم اظهار داشت: در حال حاضر، فوتبالی که چلسی بازی می کند، جایی را برای بازیکنی که فیزیکی بازی می کند اما کیفیت تکنیکی زیادی ندارد در نظر نگرفته است. ما تیمی تکنیکی هستیم که دوست دارد فوتبال بازی کند. ما هویت خودمان را داریم اما می توانیم با تمام تیم هایی که فیزیکی بازی می کنند به سادگی رقابت کنیم. هیچ مشکلی هم نداریم. داور مسابقه هم بدون شک وسط زمین حضور دارد. به هیچ وجه نگران نیستم زیرا داور در زمین ایستاده است.

انتهای پیام

کد N638214

وبگردی