آفتاب

اردن اجرای حکم اعدام را بعد از 8 سال از سر می‌گیرد

اردن اجرای حکم اعدام را بعد از 8 سال از سر می‌گیرد

دولت اردن بعد از گذشت هشت سال اجرای حکم اعدام را در این کشور از سر گرفت.

دولت اردن بعد از گذشت هشت سال اجرای حکم اعدام را در این کشور از سر گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، مسئولان اردنی حکم اعدام 11 تن را به اتهام قتل عمد اجرا کردند.

تحلیل‌گران معتقدند که این اقدام مسئولان اردنی در راستای اجرای قوانین تعلیق شده در این کشور در سایه افزایش نرخ جرم و جنایت صورت می‌گیرد.

زیاد الزعبی، سخنگوی رسمی وزارت کشور اردن اعلام کرد که حکم اعدام 11 شخص از سوی دادگاه عالی جنایی در این کشور صورت گرفته است.

منابع قضایی اعلام کردند که این 11 شخص جزء 120 اردنی هستند که طی 10 سال گذشته به جرایمی که حکم اعدام برای آن‌ها صادر می‌شود متهم شده‌اند.

پیشتر کشور اردن قوانین جنایی مربوط به اجرای حکم اعدام را در پاسخ به درخواست شورای حقوق بشر سازمان ملل اصلاح و اجرای این حکم را به مدت هشت سال به حالت تعلیق درآورد.

یک منبع در کمیته ناظر بر اجرای حکم اعدام عنوان داشت که این اشخاص بوسیله طناب دار اعدام شدند و محکومان امنیتی در میان آن‌ها به چشم نمی‌خورند.

پیشتر حسین المجالی، وزیر کشور اردن اعلام کرده بود که اجرای حکم اعدام بحث و جدل‌های فراوانی را به وجود آورده و این در حالی است که مردم اردن معتقدند افزایش نرخ جرم و جنایت در این کشور با عدم اجرای حکم اعدام ارتباط دارد.

مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی القدس اردن نیز عنوان داشت که دولت قصد دارد با اجرای حکم اعدام هیبت خود را بازیابد به طوری که دوره اخیر شاهد افزایش جرم و جنایت و خشونت به ویژه قتل عمد هستیم که این مساله بی‌شک اعتراضاتی را درون جامعه اردن به دنبال دارد.

وی در ادامه افزود: دولت اردن ترجیح می‌دهد از فواید اجرای حکم اعدام بهره‌مند شود تا آنکه در برابر درخواست‌های بین المللی در این زمینه تسلیم شود.

انتهای پیام

کد N638120

وبگردی