آفتاب

آمادگی فلسطین برای اصلاح پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین در شورای امنیت

آمادگی فلسطین برای اصلاح پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین در شورای امنیت

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، طرف فلسطینی به منظور بالا بردن شانس تصویب پیش نویس قطعنامه ارائه شده در خصوص تشکیل کشور مستقل فلسطین به شورای امنیت آن را اصلاح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری روسیه الیوم، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در سخنانی اظهار داشت که فلسطینیان تصمیم دارند پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت در خصوص پایان دادن به اشغالگریهای اسرائیل را برای تقویت شانس تصویب آن اصلاح کنند.

پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی تاکید کرده بود: هدف از ارائه پیش نویس قطعنامه به شورای امنیت عقب نشینی تدریجی اسرائیل از خاک فلسطین و تعیین سقف زمانی برای پایان اشغالگری‌ها است.

از سوی دیگر محمد صبیح، معاون دبیر کل اتحادیه عرب از دولت آمریکا که تاکنون 41 مرتبه علیه فلسطین از وتو استفاده کرده است خواست تا مجددا از وتو استفاده نکند و فرصت را برای پیشبرد پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت باهدف خاتمه دادن به اقدامات اشغالگرانه اسرائیل در فلسطین طبق جدول زمانی مشخص فراهم کند.

وی در همین حال نسبت به خطر استمرار اشغالگریهای رژیم صهیونیستی در فلسطین و پیامدهای فاجعه بار آن که ثبات کشورهای منطقه را برهم می‌زند هشدار داد.

صبیح همچنین اقدام جدی کشورهای عربی برای جلب حمایت جامعه بین‌المللی به منظور پایان دادن به اشغالگری‌های فلسطین و تلاش برای تحقق آرمان‌های آن‌ها در تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شریف در مرزهای سال 1967 را خواستار شد.

ازسوی دیگر،جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین نیز ضمن مخالفت با پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید کرد: این پیشنهاد مطرح شده با جزئیات اصلی در برنامه ملی که شامل حق بازگشت و تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل دارای حاکمیت است مغایرت دارد.

این جبهه از کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش خواست تا مسئولیت خود را در پایبندی به مفاهیم شفاف و واضحی که از حقوق ملت فلسطین محافظت می‌کند، به عهده بگیرد.

جبهه مردمی سازمان آزادی بخش فلسطین همچنین از نیروهای ملی و اسلامی خواست تا رویکردی یکپارچه به منظور پایان دادن به اختلافات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N638109

وبگردی