آفتاب
یک فعال دانشجویی:

برگزاری همایش‌هایی برای جهان عاری از خشونت لازم است، اما کافی نیست

برگزاری همایش‌هایی برای جهان عاری از خشونت لازم است، اما کافی نیست

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید مواضع خود را نسبت به هرگونه خشونت و افراطی‌گری مشخص کنیم. برگزاری همایش برای طرح جهان عاری از خشونت و افراط لازم بود اما کافی نیست.

مسعود سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: قطعا پیشنهاد رییس‌جمهور در راستای جهانی عاری از خشونت و رویکرد هیأت دولت و آقای رئیس جمهور نسبت به اصلاح جامعه جهانی موثر خواهد بود. وقتی در کشور ما کنفرانس جهان عاری از خشونت و افراط برگزار می‌شود نشان می‌دهد که ما منتقد خشونت‌ها هستیم.

وی ادامه داد:‌ منطق نقد ما نسبت به این رفتارهای خشونت آمیز نه تنها بر اساس قوانین بین‌المللی است بلکه براساس دین و ادیان الهی است. چنین نشست‌هایی که هم جنبه اطلاع‌رسانی و هم جنبه سیاسی دارد، مفید است. ما همچنان باید به این حوزه ورود پیدا کنیم.

این فعال دانشجویی صداقت را مهمترین ابزار برای اجرایی شدن طرح جهان عاری از خشونت خواند و تصریح کرد: باید دیدگاه خود را کاملا روشن و تبیین کنیم. صداو سیمای ما می تواند به بهترین شکل سیاست‌های جهانی را نقد کند و با صداقت به تبیین مواضع کشورمان بپردازد.

انتهای پیام

کد N638015

وبگردی