آفتاب

قائد السبسی مدعی پیروزی در انتخابات تونس شد

قائد السبسی مدعی پیروزی در انتخابات تونس شد

نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری تونس از پیروزی قائد السبسی بر رقیب خود و رئیس جمهوری کنونی این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نتایج اولیه شمارش 75 درصد از آراء انتخابات ریاست جمهوری تونس بیانگر آن است که قائد السبسی، رئیس اسبق پارلمان تونس توانسته 5 / 54 درصد از آراء را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که منصف المرزوقی، رقیب انتخاباتی وی و رئیس جمهوری کنونی این کشور توانسته 5 / 45 درصد از آراء را به دست آورد.

روند شمارش آراء بعد از بسته شدن مراکز اخذ رای در بعد از ظهر روز یکشنبه آغاز شد و هیات عالی انتخابات ریاست جمهوری تونس تا 24 دسامبر مهلت قانونی دارد تا اسم برنده این انتخابات را اعلام کند.

این هیات تلاش می‌کند تا نتایج رسمی را امروز به صورت نهایی اعلام کند.

قائد السبسی، نامزد حزب ندای تونس با کسب بیشترین آراء در مرحله نخست شمارش آراء، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس بیشترین شانس را برای به دست گرفتن پست ریاست جمهوری در برابر منصف المرزوقی که نامزد مستقل به شمار می‌آید، دارا است.

گفته می‌شود که نتیجه نهایی این انتخابات ممکن است یک یا دو درصد نسبت به نتایج اعلام شده تغییر کند.

منصف المرزوقی در سخنانی اعلام داشت که هیچ نظری قبل از اعلام نهایی آراء انتخابات نخواهد داد اما در هر صورت نتایج این انتخابات را هر چه که باشد می‌پذیرد.

نسبت مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس در داخل کشور به 59 درصد رسید.

انتهای پیام

کد N637968

وبگردی