آفتاب

نرخ 10.7 درصدی بیکاری در گلستان

نرخ 10.7 درصدی بیکاری در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت : بر اساس آخرین آمار جمعیت فعال گلستان 565 هزار و 778 نفر، جمعیت شاغل 505 هزار و 240 نفر و شمار بیکاران استان نیز60 هزار و 538 نفر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در گلستان، «امرالله عباسی» با تأکید بر اینکه نرخ بیکاری گلستان تا پایان تابستان امسال 10.7 درصد بوده است، گفت: کمیته امداد امام خمینی (رحمة‌الله علیه) گلستان با ایجاد 1581 شغل بیشترین اشتغالزایی و ورزش و جوانان نیز با ایجاد یک شغل کمترین اشتغالزایی را داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین یادآور شد: پرداختن به اشتغال کیفی و پایدار از ضروریات است و یکی دیگر از شاخص‎های مهم در حوزه‌ی پایداری اشتغال، افزایش شمار بیمه‌شدگان در حوزه‌ی کارگری است که در راستای اشتغال بسیار موثر است.

عباسی در ادامه گفت: با همکاریی که بانک‎ها داشتند 48 طرح با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان و اشتغالزایی 693 در استان ایجاد می‌شود که 19 طرح صنعتی، 16 طرح میراث فرهنگی، 8 طرح کشاورزی و5 طرح در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی یادآور شد: در همین راستا بانک ملی 16 طرح، بانک سپه 10 طرح، بانک ملت پنج طرح، بانک رفاه 5 طرح، بانک صادرات 3 طرح، بانک تجارت 3 طرح، بانک کشاورزی 2 طرح، بانک صنعت و معدن 2 طرح و بانک توسعه تعاون نیز2 طرح را حمایت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان همچنین با بیان اینکه تفاهم‎نامه همکاری با بانک‎ها مبنی بر 285 میلیارد تومان و در جهت توسعه اشتغال از محل منابع داخلی تهیه شده است، افزود : مقرر شده است تا پیش از اینکه پرونده‎ها در حوزه کارشناسی مطرح و به تائید برسند در اختیار بانک‎ها قرار گرفته و پس از استعلام و صلاحیت فنی اجرایی شوند.

عباسی یادآور شد: سازمان آموزش فنی وحرفه‎ای نسبت به توسعه مشاغل دانش بنیان همکاری‌های لازم را در اولویت کاری خود دارد، از این‌رو سازمان فنی و حرفه‎ای باید علاوه بر مهارت‎های آموزش در ارتقای مهارت‎های کسب و کار نیز با جدیت ورود کند، چون آموزش در حوزه کسب و کار جنبه کیفی ندارد.

وی با بیان اینکه 65 درصد ورودی و خروجی دانشگاه‎های گلستان را بانوان تشکیل داده‌ و این مسأله نگرانی را در حوزه کسب و کار افزایش داده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 19 موسسه کاریابی در استان فعال هستند که تاکنون در این راستا 1064 پرونده به 1212 کارفرما معرفی شده است و شمار افراد جویای کار جذب شده در بنگاه‎ها 3065 گزارش شده است.

انتهای پیام
کد N637715

وبگردی