آفتاب

تمام سلام الزام اسرائیل به پرداخت غرامت به لبنان را "پیروزی سیاسی" خواند

تمام سلام الزام اسرائیل به پرداخت غرامت به لبنان را "پیروزی سیاسی" خواند

به دنبال صدور قطعنامه‌ای از سوی سازمان ملل مبنی بر ملزم کردن اسرائیل به پرداخت 856.4 میلیون دلار غرامت به لبنان، نخست وزیر این کشور صدور این قطعنامه را پیروزی سیاسی مهمی برای لبنانی‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، تمام سلام، نخست وزیر این کشور در بیانیه‌ای صدور قطعنامه‌ای از سوی سازمان ملل را مبنی بر ملزم کردن اسرائیل به پرداخت 856.4 میلیون دلار غرامت به دولت لبنان به مردم این کشور تبریک گفت و تاکید کرد: لبنان با دستیابی به چنین قطعنامه‌ای پیروزی سیاسی و دیپلماتیک بزرگی را به دست آورده است.

وی افزود: این دستاورد نتیجه تلاش‌های هیات دیپلماتیک لبنان و مسئولان دائم این کشور در سازمان ملل و پیروزی حق و ارزش‌های عالی انسانی است.

سلام خاطرنشان کرد: ما بر عزم و اداره خود برای ادامه تلاش‌ها جهت اجرایی کردن این قطعنامه تاکید می‌کنیم و امیدواریم که این اقدام سازمان ملل آغازی برای روند اجرای قوانین مجازات اسرائیل به دلیل جنایت‌های جنگی‌اش باشد.

وی تاکید کرد: لبنان بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهد تا اسرائیل را به توقف اقدامات خود در نقض حاکمیت لبنان ملزم کند و با همکاری نیروهای حافظ صلح بین‌الملل از اسرائیل بخواهد تا از کشتزارهای «شبعا»،‌«تپه کفر شوبا» و شمال شهرک «الغجر» عقب نشینی کند. لبنان حق کامل خود را در آب‌ها، نفت و گاز در منطقه اقتصادی و تثبیت ثبات و امنیت در جنوب حفظ می‌کند.

سلام خاطرنشان کرد: لبنان همواره کشوری حامی صلح در منطقه و جهان و الگویی برای مبارزه با نژاد گرایی بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقدامات تروریستی اسرائیل علیه لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها موجب کشتار و خونریزی بیشتر علیه ملت‌های منطقه می‌شود، گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا از بی‌توجهی و سهل انگاری در قبال درگیری عرب و اسرائیل دست بردارد و اسرائیل را ملزم کند تا به سیاست‌های شهرک سازی خود پایان دهد چرا که این مساله شرطی اساسی برای موفقیت هرگونه مذاکرات صلح در منطقه است.

مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا با 176 رای موافق قطعنامه پرداخت غرامت از سوی اسرائیل به لبنان را تصویب کرد و بر اساس این قطعنامه اسرائیل باید فورا 856.4 میلیون دلار به لبنان غرامت بپردازد.

انتهای پیام

کد N637705

وبگردی