آفتاب

کره‌جنوبی افشای اطلاعات در خصوص یک نیروگاه هسته‌ای خود را بررسی می‌کند

کره‌جنوبی افشای اطلاعات در خصوص یک نیروگاه هسته‌ای خود را بررسی می‌کند

اداره دادستانی سئول اعلام کرد: دادستانهای کره جنوبی در حال بررسی افشای اطلاعات در خصوص اپراتور نیروگاه هسته‌ای این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که نگرانی‌ها در خصوص ایمنی هسته‌ای و حملات سایبری بالقوه از سوی کره شمالی در حال افزایش است.

یک مقام اداره دادستانی کره جنوبی گزارشات رسانه‌ای مبنی بر رهگیری مکان یک آدرس آی.پی مرتبط با حادثه هک کردن را تایید کرد و اعلام کرد که یک گروه تحقیقاتی به این محل اعزام کرده است.

وی از اظهارنظر بیشتر در این خصوص و اینکه آیا کره شمالی در این جریان دست داشته خودداری کرد.

نگرانی‌ها در خصوص حملات سایبری بالقوه از سوی کره شمالی در پی هک شدن شرکت سونی که آمریکا پیونگ یانگ را مسئول آن می‌داند افزایش یافته است.

کره شمالی این اتهام را رد کرد و خواستار بررسی این موضوع به طور مشترک با آمریکا شده است.

افرادی که از کره شمالی به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند می‌گویند که این کشور یک ارتش سایبری نخبه تشکیل داده و به دنبال ایجاد اختلال در زیر ساخت‌های کشورهای متخاصم با خود از جمله بخشهای تلکام و انرژی این کشورها است.

از زمان انتشار اخبار مربوط به این اپراتور نمودارهایی از شماری از 32 راکتور هسته‌ای کره جنوبی در حسابهای توییتر منتشر شده است.

این نمودارها شامل گزارشات شخصی کارمندان،‌ طرح اولیه تجهیزات نیروگاه هسته‌ای، نمودارهای جریان برق و محاسباتی از میزان انتشار مواد رادیواکتیو در میان ساکنان محلی است.

البته هنوز شواهدی مبنی بر اینکه آیا سیستم‌های کنترل هسته‌ای هک شده‌اند وجود ندارد.

شرکت نیروگاه برق آبی کره جنوبی که اپراتور نیروگاه‌های هسته‌ای و بخشی از شرکت برق دولتی این کشور است اعلام کرد که برنامه‌های نظارتی خود را افزایش داده است.

وی تاکید کرد که در بالاترین مرحله آماده باش برای مقابله با حملات سایبری است.

اپراتور نیروگاه هسته‌ای کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نهایت تلاش خود را به کار می‌بریم و با دولت همکاری می‌کنیم تا انتشار این اطلاعات در برخی از نیروگاه‌ها‌ی هسته‌ای که به ناآرامی‌های اجتماعی می‌افزاید را ارزیابی کنیم.

انتهای پیام

کد N637591

وبگردی